Gara Campina arata, de cateva saptamani, ca un adevarat santier, aici fiind in plina desfasurare ample lucrari de constructii si montaj. Nu este vorba despre cladirea propriu-zisa a statiei, ci despre modernizarea infrastructurii feroviare a sectiunii Campina – Predeal, parte componenta a caii ferate Bucuresti – Brasov. Mai exact, se vor reabilita sinele de cale ferata impreuna cu traversele si terasamentele acestora, pentru o mai mare siguranta a traficului feroviar si posibilitatea ca trenurile sa circule la viteze sensibil mai mari. Astfel, daca pana acum, se putea circula in zona cu 100-120 km/h, dupa finalizarea investitiei, garniturile de tren vor putea atinge viteze de 140-160 km/h. In prezent, au fost dezafectate primele cinci linii, circulatia trenurilor desfasurandu-se, pe un singur fir, pe celelalte linii (adica 6, 7, 8, 9 si 10). Dupa excavatiile care s-au facut imprejurul sau, vechiul pasaj subteran va fi scos, in intregime, din pamant si inlocuit cu unul nou, in executia caruia vor intra si lucrari de hidroizolatii corespunzatoare, astfel incat sa nu mai apara, in viitor, infiltratii de apa pe pereti, asa cum s-a intamplat in cazul primului tunel amintit. Proiectul, in valoare totala de aproape 168 de milioane de euro, este cofinantat din fonduri comunitare si guvernamentale, cea mai mare parte a finantarii provenind din Programul ISPA al Uniunii Europene, care asigura aproximativ 125,81 milioane de euro. Cele trei firme constructoare sunt toate vest-europene, cea mai mare pondere a lucrarilor revenindu-i societatii germane Porr Technobau und Unwelt Aktiengesellschaft (139,122 milioane de euro).
Amploarea lucrarilor de modernizare a caii ferate a dus la schimbarea mersului unor trenuri. Astfel, trenurile care circulau inainte pe relatia Galati – Brasov nu mai ajung pana in municipiul de la poalele Tampei. Ele opresc in Gara Campina, aici li se ataseaza locomotivele in capatul opus al garniturilor de vagoane, dupa care se intorc la Galati (via Ploiesti-Sud). Asadar, pentru cateva trenuri, Campina a ajuns cap de linie. In aceasta categorie intra si trenuri de mare viteza, precum IC 13.533 (care circula pe ruta Bucuresti Nord – Campina), R 732/733 (Campina – Galati) etc. Tot din Campina pleaca spre Capitala si doua trenuri de persoane: P 3008 (Campina – Gara Basarab), P 3012 (Campina – Bucuresti Nord). Imputinarea numarului de linii ale statiei nu a impiedicat circulatia singurului tren particular care opreste in Gara Campina. Acesta are mers de accelerat, iar calatorii care il prefera nu-si pot procura biletele din gara, ci numai de la conductorii trenului. Pretul unui bilet cu trenul particular, pe distanta Campina – Bucuresti, este identic celui practicat in trenurile CFR-ului, adica 20,2 RON (202.000 de lei vechi).
Adrian BRAD

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentEUROPAREREA MEA
Articolul următorEUROPAREREA MEA