Municipalitatea campineana vrea sa modernizeze iesirea in DN 1 spre Ploiesti

Cu aproape 12.500 de auto-vehicule existente pe raza municipiului, deci cu un raport de aproximativ o masina la trei locuitori, Campina detine un parc auto raportat la populatia localitatii la fel de impresionant ca cel intalnit in Capitala si in marile orase ale tarii. Nu e de mirare ca, la iesirea in DN 1, pe poarta sudica a municipiului, in orice zi a saptamanii, se formeaza cozi interminabile de masini, soferii acestora fiind obligati sa astepte minute in sir pentru a putea «tisni» spre Ploiesti, pe una dintre cele mai circulate magis-trale rutiere din Romania. Administratia publica locala a incercat sa gaseasca o solutie pentru fluidizarea traficului in aceasta zona, dar intentiile edililor au fost, pana saptamanile trecute, mai mult la nivel declarativ. In sedintele Consiliului Local, s-a dezbatut, nu o data, aceasta problema, avansandu-se, inca de la sfarsitul anilor ‘90, varianta construirii unei sosele foarte putin ocolitoare, care sa se ramifice din Calea Dacia, folosindu-se un drum de pamant existent in prezent, care se intersecteaza cu strada In Lunca. Soseaua respectiva ar trece pe sub DN 1, printr-un viaduct nu prea inalt, si ar iesi pe partea cealalta a drumului national, in sensul de inaintare spre Ploiesti. Aceasta solutie, chiar daca s-ar putea realiza cu cheltuieli nu foarte mari, prezinta dezavantajul ca regimul de inaltime al viaductului nu poate fi modificat, lucru care ar face imposibila trecerea prin acest loc a camioanelor de mare tonaj.
Recent, municipalitatea campineana s-a hotarat sa treaca de la nivel declarativ la nivel actional, in ceea ce priveste rezolvarea problemei fluidizarii traficului rutier la intersectia dintre Calea Dacia si DN 1. In acest sens, a avut loc selectia de oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic, toata aceasta documentatie tehnica urmand a fi intocmita de catre o firma bucuresteana in schimbul a 120.000 de lei. Primarul Horia Tiseanu considera ca ”va fi greu de gasit o solutie, deoarece sunt mai multe variante de luat in calcul. Cea mai buna cred ca ar fi realizarea a doua «bretele» care sa asigure legatura dintre Calea Dacia si DN 1. Una dintre acestea ar putea face legatura spre Ploiesti, iar cealalta, spre Sinaia. Aceasta varianta de modernizare are dezavantajul unor costuri foarte ridicate. Probabil ca ar fi nevoie de accesarea unor fonduri structurale comunitare sau a fondurilor speciale pe care le detine Administratia Nationala a Drumurilor, destinate anume pentru amenajarea unor astfel de intersectii.”
Adrian BRAD