Profesorii romani considera ca elevii intrati in acest an in clasele a V-a si a IX-a sunt mai putin preocupati de scoala si mai putin pregatiti decat cei din generatia anterioara, potrivit unui recent studiu. Potrivit studiului, 28% dintre profesori considera ca interesul scazut al elevilor fata de scoala este cauzat de influenta societatii si de mijloacele de comunicare in masa la care elevii sunt expusi, iar o alta cauza este nesupravegherea copiilor si neimplicarea familiei in educatia copiilor (26%), urmata de structura materiei scolare (25%) si de lipsa motivatiei (21%). Printre solutiile propuse de profesori pentru a creste interesul elevilor fata de scoala se regasesc mijloacele de invatare moderne, 24% dintre profesori considerand ca lectiile pe calculator sunt o modalitate de invatare mult mai eficienta pentru noile generatii de elevi. De asemenea, 30% dintre profesori cred ca perspectiva unui viitor pentru elevi reprezinta o solutie pentru cresterea interesului fata de scoala, iar pentru unul din cinci profesori, solutia ar fi colaborarea dintre familie si cadrele didactice. Aproximativ 27% dintre cadrele didactice chestionate considera ca revizuirea programei scolare poate fi o alta metoda de crestere a interesului elevilor pentru scoala.