La recomandarea Agentiei pentru Protectia Mediului, Primaria orasului Azuga a stabilit un calendar al etapelor pe care urmeaza sa le parcurga in scopul inchiderii definitive a rampei de gunoi din vecinatatea fostei fabrici de salam (foto).
Astfel, in octombrie, administratia locala va trebui sa se ocupe de extragerea deseurilor plastice si a celor voluminoase – operatiune ale carei costuri sunt estimate la 5.000 de lei. In noiembrie, rampa de gunoi va trebui nivelata si tasata – costuri 6.000 de lei, iar in luna decembrie, se va trece la profilarea rampei sub forma de calota si la tubarea unui izvor din apropiere, operatiuni ale caror costuri sunt estimate la 19.000 de lei.
Lucrarile de ecologizare vor lua o pauza de cinci luni, pana in mai 2008, cand sunt programate alte operatii de compactare si de nivelare ale rampei, astfel incat sa se ajunga la inclinatia originara pe care terenul a avut-o in acea zona. Va urma „etanseizarea” rampei cu un strat uniform de pamant in grosime de 30 de cm, insamantarea acestuia cu iarba (luna iulie) si montarea de panouri de avertizare prin care sa se interzica accesul in acest loc (august).
Grija administratiei locale fata de rampa de gunoi nu se va termina aici. Din august 2008 si pana in august 2010, iarba insamantata va trebui intretinuta tot de Primarie. Costurile totale ale acestor operatiuni se ridica la 73.000 de lei.
(I.S.)