Circulatia autobuzelor prin Centru reincinge spiritele printre consilieri si transportatori

La ultima sedinta a legislativului campinean, a fost repusa pe tapet problema circulatiei autobuzelor si a microbuzelor prin Centrul municipiului, care a generat dezbateri aprinse. Cu numai o luna in urma, Consiliul Local aprobase ca, pe Bulevardul Carol I, sa treaca numai microbuzele de transport calatori de pe ruta Gara-Banesti. Restul mijloacelor de transport in comun, care fac legatura intre Campina si Ploiesti, localitatile din zona ori orasele din nordul judetului, au fost obligate sa traverseze orasul pe strazi ocolitoare, situate pe langa principala artera a Campinei, dar cu stationare in Autogara. S-a mai hotarat ca traseele sa fie deservite cu autobuze avand masa maxima autorizata de 13,5 tone si norma de poluare de minimum Euro3. Hotararea a fost luata la numeroasele reclamatii ale locuitorilor de pe B-dul Carol I, care invocau un disconfort insuportabil, provocat de poluarea fonica si atmosferica a zonei centrale. La ultima intalnire a alesilor locali, consilierul municipal Mihai Stanescu a initiat un proiect de hotarare care dadea o reglementare total diferita transportului de persoane prin municipiu, permitand ca traseele autobuzelor cu plecare din Campina catre localitatile din zona invecinata si orasele de pe Valea Prahovei sa aiba cateva statii pe B-dul Carol I. Pentru majoritatea traseelor, plecarea ar fi fost din Autogara, iar pentru restul, din parcarea Complexului Fibec. Potrivit documentului initiatorului, numai operatorii de transport care nu pot respecta masa maxima de 13,5 tone si normele de poluare Euro3 sunt obligati sa circule pe rute ocolitoare (Autogara – Ecaterina Teodoroiu – B.P. Hasdeu – Oituz). Proiectul lui Stanescu a provocat lungi discutii si dispute. In sala de sedinte, au fost prezenti si edili din comunele invecinate, care au adresat consilierilor campineni rugamintea de a gasi o cale de rezolvare a problemei, astfel incat persoanele din localitatile respective care lucreaza si invata in al doilea municipiu prahovean sa nu fie nevoite sa coboare in Autogara si sa strabata intreg orasul spre destinatiile finale. Primarul comunei Banesti a transmis o adresa Consiliului Local prin care atragea atentia asupra situatiei neplacute in care se gasesc cei aproape 1000 de locuitori ai comunei Banesti – sat Urleta, din cauza inconfortului transbordarii din masina care ii aduce de la Urleta (si care ii lasa in Autogara), intr-o alta masina ce tranziteaza orasul, nemaivorbind de costurile suplimentare. Mihai Stanescu si-a motivat demersul prin valul de nemultumiri starnite de precedenta hotarare (peste 1500 de cereri de revenire la vechile trasee), precum si prin normele ministerului de resort care prevad ca “accesul operatorilor de transport rutier public, carora li s-au atribuit trasee sau curse, in statiile publice este gratuit si nediscriminatoriu”. Pana la urma, proiectul lui Stanescu a fost respins la vot, nereusind sa intruneasca decat sase voturi. Dintre reactiile celor care au sustinut precedentul proiect, le-am aminti pe cele ale consilierilor Gheoghe Tudor (“Trebuie realizat, impreuna cu Politia Rutiera si operatorii de transport, un studiu prin care sa se gaseasca solutii pentru fluidizarea traficului pe B-dul Carol I: sensuri unice, sensuri giratorii sau orice alta varianta.”) si Mihail Serbanoiu (“Sunt doua probleme diferite. Una e ca vrem sa ajungem din partea de sud a orasului pana la Complexul Fibec, si alta e sa aducem toate autobuzele prin centrul localitatii… Ne-ati sesizat problemele dvs, le vom analiza, dar nu ne fortati sa permitem accesul tuturor autobuzelor pe Centru.”). Remarcabila si remarca plina de conciziune a consilierului Ion Dragomir (“Autobuzele nu sunt taxiuri”), care ne-a adus aminte imediat de celebra vorba a lui Traian Basescu, de pe vremea cand era primar general al Capitalei: “Iarna nu-i ca vara”.
Adrian BRAD