Printr-o decizie asupra careia v-am mai informat in ziarul de ieri, Curtea de Apel Bucuresti a hotarat ca icoanele nu mai pot fi asezate pe peretii scolilor. In acest sens, Ministerul Educatiei are obligatia sa elaboreze norme interne cu privire la prezenta simbolurilor religioase in unitatile de invatamant, pentru a respecta dreptul parintilor de a asigura educatia copiilor, potrivit convingerilor lor religioase. Care este pozitia reprezentantilor scolii si ai bisericii am incercat sa aflam de la inspectorul general scolar prof. Gheorghe Matei si preotul Gheorghe Lazar, protoiereu al Protoieriei Ploiesti. “Aceasta decizie nu reprezinta, din punct de vedere duhovnicesc, interesele Bisericii Ortodoxe strabune avand in vedere ca majoritatea elevilor sunt membri ai acesteia. Si daca institutiile de judecata se implica in sentimentele credinciosilor, acest lucru reprezinta un act de imixtiune in viata lor personala, dar si in ceea ce priveste studiul religiei ca disciplina scolara, in institutiile de invatamant. Sfantul Sinod a insistat mult timp ca, dupa decembrie 1989, sa se studieze religia in scoli, fiindca aceasta contribuie la formarea caracterului si a personalitatii, de aceea, nu cred ca intra in atributiile instantelor de judecata sa se implice si sa ia hotarari in numele credinciosilor. O asemenea decizie aduce un prejudiciu Bisericii Ortodoxe Romane si nu putem decat sa ne exprimam regretul fata de aceasta implicare”. In acelasi context, prof. Gheorghe Matei a precizat ca “data fiind situatia aglomerata din perioada actuala, cauzata de examenele de la testele nationale si, in curand, cele de Bacalaureat, aceasta problema nu reprezinta, deocamdata, o prioritate. Insa, de la inceputul anului scolar viitor, ne propunem sa analizam decizia instantei si sa elaboram norme interne cu privire la prezenta obiectelor de cult din scoli. Ne gandim, printre altele, la crearea unor sali de curs speciale pentru orele de religie, in care sa poata fi asezate icoane si alte simboluri religioase”.
Ana-Maria Dragomir















