Prezent, joi, la Sinaia, premierul Romaniei a asezat – asa cum v-am informat in numarul de ieri al ziarului, primul cancioc de ciment la temelia statiei de plecare a telegondolei care va face legatura dintre oras si Cota 1.400. Dupa ce a pus cateva intrebari de rutina, interesandu-se daca telegondola va avea cabine acoperite sau nu si daca pilonii instalatiei vor fi montati cu aju-torul elicopterului, lui Tariceanu i-a sarit in ochi denumirea proiec-tului caruia tocmai ii daduse startul: „Dezvoltare zona turistica – Perla Carpatilor – Instalatie de transport pe cablu Cota 998 – Taverna Sarbului – Cota 1.400”. „Ce cauta numele «Tavernei Sarbului» aici? Da patronul vreun ban pentru ca numele restauran-tului sau sa fie afisat?”, l-a intrebat primul ministru pe pri-marul Vlad Oprea. „Nu da, a raspuns primarul, doar ca nu aveam ce alt punct de reper sa folosim pentru amplasamentul statiei de pornire a telegondolei”. Explicatia nu prea l-a convins pe seful liberalilor romani, care venea dupa doua ore in care jonglase cu teorii de genul „epoca statului asistential s-a incheiat” si „dreptul de proprietate e garantat” precum cu niste popice de foc ale doctrinei de dreapta.
O alta stupoare pe care premierul a trait-o la „Cota 998” a fost legata de numele antreprenorului acestei lucrari: „SC Dunarea SA”. „De unde aveti numele asta?”, a vrut sa stie Tariceanu de la unul dintre reprezentantii „Dunarii”. „In primii ani de dupa Revolutie, l-am gasit liber la Registrul Comertului si l-am luat. Cei care lucrasera la fosta «Dunarea» probabil ca se fereau de el, asa ca l-au lasat nefolosit”. Multumit de raspuns, Tariceanu s-a mai lasat scaldat in lumina catorva blituri, s-a urcat in masina si a plecat. Canciocul sau ritualic se pierduse deja in suvoaiele de ciment care se scurgeau prin jgheabul unei betoniere.
Daca promisiunile reprezen-tatului SC Dunarea nu sunt apa de ploaie, amenajarea telegondolei va fi gata intr-un timp record: patru luni. Pentru montarea pilo-nilor nu va fi nevoie de ajutorul elicopterelor. Traseul instalatiei a fost stabilit in asa fel incat sa se intersecteze cu serpentinele care duc la Cota 1.400, la distante regulate, ceea ce inseamna ca macaralele fixe vor putea avea acces direct la santier.
Ionut STANESCU