Recent, primarul orasului Sinaia, Vlad Oprea, a propus Consiliului Local realizarea unei strazi de legatura intre cele mai populate cartiere ale localitatii: Platoul Izvor si Izvor. In prezent, cele doua cartiere vecine comunica doar printr-o alee pietonala in trepte (foto1), sinaienii neputandu-se deplasa cu masina dintr-o zona in alta decat iesind pe Drumul National 1. Strada nou creata va fi amenajata aproape paralel cu aleea pietonala existenta, pornind din zona garajelor de pe Strada Stanjeneilor si ajungand in spatele Colegiului National „Mihail Cantacuzino” (foto2). Strada va avea o lungime de 350 metri, o latime de 8 metri si, pentru a onora infratirea dintre orasele Sinaia si Kusadasi, perfectata anul trecut, va purta numele cunoscutei statiuni de pe tarmul Marii Egee.
„Amenajarea acestei strazi a fost solicitata de foarte multe persoane care locuiesc in aceasta parte a orasului. Sunt copii care trebuie sa ajunga la scoala si la gradinita, in Izvor, si, de asemenea, sunt multe persoane care merg la piata in acest cartier. In plus, in Platoul Izvor, tocmai au fost terminate construirea blocurilor din Colina Florilor, a imobilelor realizate prin ANL, alte blocuri fiind in curs de construire, ceea ce inseamna ca numarul oamenilor care traiesc in aceasta zona a orasului va fi din ce in ce mai mare”, a explicat Vlad Oprea premisele initiativei sale. Primarul a adaugat ca, din cauza conditiilor actuale in care se circula intre cele doua cartiere, au fost semnalate numeroase accidentari ale pietonilor si multe tamponari auto.
Proiectul primarului a fost salutat de catre membrii Consiliului Local, principalul comentariu al acestora referindu-se la faptul ca ar fi bine ca viitoarea strada sa aiba doua sensuri de circulatie. „Trebuie sa facem tot posibilul sa realizam doua sensuri. Altfel, n-am facut nimic, decat vom fi ingropat niste bani”, a spus, cu mult pesimism, consilierul Ioan Bosco. „Noi incercam sa obtinem o strada cu doua sensuri, insa, din cate ne-au spus proiectantii, acest lucru va fi foarte greu de realizat. Diferenta de nivel dintre cele doua cartiere este foarte mare, iar fasia de teren de care dispunem este deosebit de ingusta”, a aratat Vlad Oprea in ce consta dificultatea propunerii lui Bosco.
Cel mai probabil, strada nou creata va avea sens unic, pe ea urmand sa se coboare dinspre Platoul Izvor spre Izvor. Astfel, soferii care vor dori sa se intoarca in Platoul Izvor vor trebui sa foloseasca, in continuare, DN1.
Ionut STANESCU














