• ne-a declarat Coziana Georgescu, director al Directiei de Integrare Europeana si Relatii Externe din cadrul Primariei Ploiesti
– Doamna director, in contextul in care se tot vorbeste despre imposibilitatea atragerii de fonduri europene de catre administratiile locale, care este situatia la nivelul municipiului Ploiesti?
– In prezent, Ploiestiul are mai multe proiecte europene in desfasurare. Cel mai important dintre acestea este „Civitas Success”, care este in plina derulare. Chiar saptamana aceasta, a fost dat in circulatie primul autobuz, pe linia traseului 30, dintr-un numar de 25 care au fost modificate astfel incat acestea sa circule cu combustibil nepoluant, mai precis cu gaze petroliere lichefiate. O alta etapa importanta a proiectului o constituie crearea unei zone de acces controlat in centrul orasului, pe care cetatenii au perceput-o in mod eronat ca fiind o zona complet inchisa circulatiei. De fapt, este vorba despre o suprafata de 1 km, in cadrul careia va exista un acces controlat al autoturismelor. Circulatia va fi permisa numai in cadrul unui anumit interval orar, si doar pentru masini care au un tonaj stabilit de factorii competenti. Un alt punct al „Civitas Success” se refera la crearea pistelor de biciclete care se vor realiza pe axele Nord-Sud si Est-Vest. Pentru inceput, vor exista si 50 de biciclete folosite in regim gratuit de catre elevi, functionari publici si reprezentanti ai mass-media, precum si de catre cetateni. Este obligatoriu ca utilizatorii respectivelor biciclete sa le foloseasca doar in interes de serviciu, ca mijloc alternativ de transport in drumul lor spre locul de munca. Ulterior, bicicletele vor fi inchiriate, contra cost, celor care vor dori sa foloseasca aceasta metoda de transport. Un alt proiect aflat in desfasurare este „Spycicles”, care presupune tocmai promovarea mersului pe bicicleta ca un transport alternativ pentru ploiesteni. Mai exista si proiectul „Practise”, care isi propune crearea unor strategii energetice pe termen lung, precum si folosirea surselor de energie regenerabila si alternativa.
– Multi cetateni sustin ca prioritatea municipalitatii nu trebuia sa fie crearea unor piste de biciclete. Credeti ca opiniile le sunt indreptatite?
– Este adevarat ca sunt multe probleme care trebuie rezolvate. Insa, una dintre ele este si aceasta: protejarea mediului inconjurator. Oamenii nu gandesc pe termen lung. Este important ca ploiestenii sa inteleaga utilitatea mijloacelor de transport alternative si ca tot ceea ce se face este in interesul lor. Si asa cum noi implementam aceste proiecte acum, sunt alte tari care le-au experimentat cu mult inaintea noastra. Si acolo s-a inteles ca trebuie gasite metode alternative de transport pentru a reduce nivelul de poluare, iar cetatenii au inceput sa se obisnuiasca, incet-incet, si cu alt mijloc de transport, in afara masinii personale.
– Exista, in prezent, alte proiecte de interes pentru comunitate cu posibilitati de Finantare europeana?
– Da, suntem in negocieri la Comisia Europeana cu alte doua proiecte: „Bionic” si „Civitas Plus”. Proiectul „Bionic” are drept tinta incurajarea folosirii combustibililor ecologici, in vederea protejarii mediului inconjurator. Insa, pentru ca acest proiect sa aiba succes, este necesara si o aliniere a legislatiei noastre la cea europeana in acest domeniu. „Civitas Plus” este o continuare a „Civitas Success” si isi propune promovarea altor zone cu acces controlat si utilizarea gazelor naturale comprimate pentru autobuzele folosite in transportul in comun – scopul fiind reducerea poluarii. De asemenea, ne pregatim si pentru accesarea fondurilor structurale. Acestea pot fi obtinute pe proiecte de dezvoltare urbana, infrastructura si drumuri.
– In ce valoare estimati ca Ploiestiul poate atrage fonduri europene?
– Tinand cont ca toate proiectele europene necesita si cofinantare, gradul de suportabilitate al bugetului Primariei Ploiesti este de 320 milioane Euro.
Camelia NASTASE

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentMircea Geoana:
Articolul următorSinaia