Renovarea podului Sorica, singura cale de acces spre zona partiilor din statiunea Azuga, va incepe in curand, in ciuda faptului ca, deocamdata, Primaria nu are bani pentru a suporta cheltuielile acestei lucrari de la cap la coada.
Astfel, desi modernizarea podului ar costa 20 de miliarde de lei vechi, pana acum, Primaria Azuga dispune de doar 4,9 miliarde de lei vechi, 2,9 miliarde fiind acordati recent de Guvern, ceilalti 2 miliarde de lei vechi provenind din bugetul local. „Este cert ca nu vom putea termina noul pod cu banii pe care i-am primit pana acum. Pentru inceput, vom devia retelele de utilitati care trec prin apropierea podului. Apoi, ne vom consulta cu inginerii constructori in privinta modalitatii de a continua lucrarile. In cazul in care nu vom primi bani pentru a duce la bun sfarsit lucrarile, iar podul va apuca sa fie dezafectat, probabil ca va trebui sa gasim o solutie de deviere a traficului”, ne-a declarat primarul orasului Azuga, Adrian Purcaru.
Primarul spune ca inca mai este posibila recurgerea la o sursa complementara de finantare pentru renovarea podului. Este vorba despre creditul luat prin intermediul societatii Infrainvest, credit ale carui destinatii, desi au fost stabilite la nivelul Consiliului Local Azuga, mai pot fi inca modificate – renovarea podului nefiind una dintre ele. De fapt, optiunea de a nu cuprinde podul Sorica printre obiectivele moder-nizate cu ajutorul imprumutului luat prin Infrainvest a avut la baza speranta ca banii pentru aceasta lucrare vor fi dati, in proportie de 90 la suta (18 miliarde de lei vechi), de catre Guvern, asteptare fata de care Executivul de la Bucuresti nu s-a achitat nici pe sfert.
Principalul neajuns al podu-lui actual (foto) este latimea sa prea mica, insuficienta pentru a prelua traficul care se inregis-treaza in timpul sezonului de schi in acest loc. Din cauza acestui handicap, dar si al altora, iarna trecuta, statiunea Azuga a fost campioana ambuteiajelor pe Valea Prahovei.
(I.S.)