Calitatea lucrarilor – lasata pe planul doi

Dupa cum am mai scris in editiile anterioare, Gara de Sud Ploiesti a intrat, de trei ani, intr-un program de modernizare sustinut de catre Ministerul Transporturilor, proiect ce cuprinde 19 gari – ceea ce reprezinta aproximativ 2% din totalul statiilor CF si al haltelor din Romania. 15 dintre statiile amintite – printre care figureaza si cea din Ploiesti Sud – fac parte din programul cu finantare externa, in valoare de 60 de milioane USD. Deoarece reprezentantii CFR estimau ca, pana la sfarsitul acestui an, sa se finalizeze investitia, prahovenii urmand sa beneficieze de o ,,eurostatie” – am dorit sa aflam care este situatia la fata locului. Si, se pare ca, potrivit proverbului: “afara, vopsit gardul …” in realitate, lucrurile stateau cu totul altfel. Efectuarea lucrarilor de modernizare a statiei ploiestene a fost adjudecata, in 2005, prin licitatie publica deschisa, de catre firma S.C. Concas S.A. Buzau, iar valoarea contractului este de 3.800.800 lei. La ora raidului nostru, o echipa de 20 de oameni lucra la consolidarea pasajului de trecere subteran (vezi foto 1) si la betonarea peronului. Insa, dupa cum se observa, niciunul dintre muncitori nu purta vreun echipament de protectie, nici macar o casca sau manusi. Explicatia pe care ne-a oferit-o inginerul Gheorghe Vasile – coordonatorul lucrarii – a fost ca ,,diurna pentru muncitori ma costa foarte mult. Pentru ca trebuie sa le asigur mancare si cazare cheltuiesc peste cinci milioane de lei vechi pe zi”. Din aceste motive, dupa cum ne-a spus chiar acesta, ca sa termine lucrarea mai repede, adica pana in august a.c., ii cheama pe muncitori sa lucreze si sambata si duminica. Insa, nu a fost luat in calcul ca, intotdeauna, ,,graba strica treaba” deoarece, abia terminate, o parte dintre lucrari au inceput sa se deterioreze deja.
Larisa Dragomir
Foto: Alexandru POPESCU