Principala cale de acces in orasul Breaza, dinspre Ploiesti, respectiv din DN 1, trece pe un impunator pod construit cu zeci de ani in urma, pe care vremea si, mai ales, viiturile Prahovei – rau peste care se bolteste – l-au subrezit bine de tot. Acum, si un autocamion care-l traverseaza – chiar daca nu-i de mare tonaj – ii produce vibratii, percepute chiar si de catre sofer, iar rosturile mari ce s-au „cascat” intre grinzile care sustin carosabilul obliga la deplasari cu viteze foarte reduse.
Situatia a fost sesizata, de mai multa vreme, Primariei orasului si chiar Consiliului Judetean, autoritatile respective acceptand astfel un parteneriat pentru refacerea respectivului pod amplasat in cartierul sudic al orasului, care, din pura coincidenta, se numeste Podu Vadului.
Despre modalitatea concreta in care se va actiona pentru consolidarea acestui obiectiv vital pentru Breaza ne-a dat relatii Daniel Alixandrescu – director adjunct al Directiei de lucrari si servicii publice din cadrul Consiliului Judetean. El ne-a precizat, astfel, ca inca din septembrie 2006 au inceput primele lucrari, in actuala etapa intervenindu-se la o pila a podului – aflata chiar in albia Prahovei si, de fapt, cea mai afectata de viiturile din ultimii ani, si la o culee. Valoarea lucrarilor respective – care „nu se vad deoarece se efectueaza jos, sub pod”, dupa cum ne declara interlocutorul nostru – este de 19 miliarde de lei (vechi), dintre care, in acest an, pentru terminarea lor – in luna septembrie – au ramas de cheltuit 10 miliarde de lei vechi.
In acelasi timp, in cursul trimestrului al doilea al acestui an, se va organiza o licitatie pentru refacerea caii de rulare de pe pod, ale carei rosturi, chiar daca au fost astupate, recent, „nu vor putea ramane astfel mult timp” – dupa cum ne spunea primarul orasului, George Maracineanu. Si, odata incheiata licitatia, se va trece, fara nici o amanare, la executia lucrarilor de refacere a carosabilului de pe pod – contributia financiara a administratiei locale fiind de 20% din valoarea totala. Acestea vor fi urmarite indeaproape de catre primarul Maracineanu,care ne-a mai precizat: „Voi fi ca un fel de diriginte de santier, deoarece pe mine ma doare burta mai tare de acest obiectiv !”
Leon CHIRILA

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentEuropa ne pune pielea pe bat!
Articolul următorLegale sau nu,