Consiliul Local Sinaia a aprobat infiintarea unei firme publice de transport calatori, firma ce va purta numele „Transport Urban Sinaia” SRL (TUS). Decizia infiintarii acestui serviciu public vine la o jumatate de an dupa ce Consiliul Local hotarase concesionarea transportului de calatori catre o firma privata si la doua luni dupa ce licitatia in urma careia trebuia desemnata acea firma a fost anulata. Deocamdata, in vederea achizitionarii de microbuze si autobuze pentru constituirea parcului auto al societatii, Consiliul Local Sinaia a pus la dispozitie aproximativ 6 miliarde de lei vechi.
TUS SRL apare din haos
„Intotdeauna s-a demonstrat faptul ca statul este cel mai prost administrator, indiferent ca e vorba despre proprietate publica la nivel local sau ca e vorba despre proprietate publica la nivel national. Ce rationament exista pentru infiintarea acestei societati, care, mai mult ca sigur, va stoarce foarte multi bani din vistieria locala?”, a vrut sa stie consilierul Constantin Sinca. „In prezent, transportul in comun functioneaza haotic in Sinaia. Foarte multi cetateni vin sa se planga la primarie. Mai mult, legea transportului public limiteaza posibilitatile autoritatilor locale de a exercita un control riguros asupra firmei care ia in concesiune serviciul de transport calatori, prin urmare concesionarea acestui serviciu nu ar garanta o prestatie de calitate”, si-a explicat primarul Vlad Oprea initiativa. Cat priveste faptul ca „statul este cel mai prost administrator”, primarul a sustinut faptul ca o administratie locala, de marimea celei sinaiene, nu este susceptibila sa manifeste tarele pe care proprietatea publica le da la iveala in mod obisnuit. In plus, in prezent, potrivit lui Vlad Oprea, Primaria Sinaia plateste pentru abonamentele elevilor si ale pensionarilor 1 miliard de lei vechi pe an catre firmele private care circula pe strazile orasului. Oprea a mai spus ca va transfera in aceasta societate si telegondola ce urmeaza sa fie construita intre Sinaia si Cota 1.400, crearea TUS SRL fiind o modalitate prin care Primaria isi va putea deconta TVA-ul aferent achizitionarii acestui mijloc de transport, evaluat la circa 7 milioane de euro.
Platoul Izvor – Satul Nou, o ruta de viitor
Prima oara, cel care a facut vorbire despre infiintarea unei firme publice de transport calatori pe Valea superioara a Prahovei, a fost primarul orasului Azuga, Adrian Purcaru. In urma cu patru luni, acesta propunea o asociere cu localitatile Busteni si Sinaia, in vederea achizitionarii unor microbuze si autobuze care ar fi deservit intreaga ruta care leaga cartierul sinaian Platoul Izvor de cartierul Satul Nou din Azuga. Afland de initiativa lui Vlad Oprea, Purcaru si-a reiterat propunerea trimitand o scrisoare oficiala autoritatilor sinaiene. Consiliul Local Sinaia a luat act de aceasta sugestie, un eventual pas catre extinderea societatii in afara orasului Sinaia ramanand sa fie discutat in viitor. „Aceasta masura ar fi de bun augur, dat fiind ca sunt multi sinaieni care merg la Azuga si multi azugeni care vin la Sinaia (foto 1). In plus, in cadrul parteneriatului pe care il avem in zona Muntilor Bucegi, din ceea ce am discutat si cu cei din conducerea orasului Predeal, pe perioada de iarna, ei ar fi interesati sa functioneze un serviciu de transport public de calatori pana la partiile din aceasta localitate”, a dezvaluit Oprea perspectivele TUS SRL.
Voicu si Iosifescu vad naveta in mod diferit
Initiativa primarului de a pune bazele acestei societati publice a starnit cateva dispute intre putinii consilieri locali care utilizeaza transportul in comun. Astfel, consilierul PSD Anisoara Voicu a spus ca e foarte multumita de cum se-achita firmele private de acest serviciu, in timp ce penelistul Nae Iosifescu a povestit ca e nevoit sa astepte, zilnic, cateva zeci de minute pentru a prinde o masina libera. „Azi dimineata, am stat in statie 20-30 de minute inainte de a ma urca intr-o masina. Microbuzele nu iau calatori decat pe scaune, iar eu, ca sa fiu printre primii care ajung in fata usii, trebuie sa-mi fac loc cu coatele printre femei si copii”, a relatat Iosifescu abaterile de la bunele maniere la care trebuie sa se dedea pentru a nu intarzia la serviciu.
Ionut STANESCU

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentTupeu fara limite
Articolul următorDREPTUL LA OPINIE