Produsele care zac la reparat – inlocuite obligatoriu

In momentul achizitionarii unui produs de folosinta indelungata – sa zicem un televizor – vanzatorul este obligat sa-i dea cumparatorului toate documentele de insotire a marfii: factura fiscala, chitanta, declaratie de conformitate si certificatul de garantie. Acesta trebuie sa contina toate mentiunile cu privire la drepturile consumatorilor, modalitatile de asigurare a garantiei, termenul de garantie, denumirea si adresa unitatii service. Legat de garantie, daca produsul nu corespunde conditiilor specificate in certificatul ce-l insoteste si in publicitatea aferenta, atunci vanzatorul este obligat, dupa caz, sa-l repare, sa-l inlocuiasca sau sa-i restituie clientului contravaloarea produsului defectat in perioada de garantie.
Conform modificarilor aduse, din acest an, Legii nr. 449/2003, imediat dupa defectarea produsului achizitionat sau in maximum doua luni de la nefericita intamplare, cumparatorul trebuie sa se adreseze firmei de la care l-a cumparat. In situatia in care firma sau unitatea service arondata acesteia refuza sa ia in considerare sesizarea, atunci cumparatorul se poate adresa OJPC Prahova. Directorul acestei institutii – Corneliu Buzu, spune ca, „atunci cand un produs sta la reparat in unitatea service mai mult de 10 la suta din perioada lui de garantie, furnizorul este obligat sa-i dea cumparatorului un alt produs. De asemenea, clientii nu trebuie sa se sperie de inexistenta unui contract tip, incheiat cu firma vanzatoare, incluzand diverse clauze contractuale, caci, in astfel de cazuri, factura fiscala tine loc de contract”.
D. CONSTANTIN