Distribuirea buletinului privind procedurile de faliment al firmelor se va face contracost

Chiar daca, anul trecut, ritmul cresterii economice in Romania a depasit 6 la suta, numarul firmelor falimentare este destul de mare. Spre exemplu, la sfarsitul lui 2006, pe rolul instantelor judecatoresti din Prahova existau 246 de cereri de deschidere a procedurii de insolventa (adica a falimentului). Acestora li s-au adaugat alte trei cereri, inregistrate in primele zile din ianuarie a.c.
Conform precizarilor directorului Oficiului Registrului Comertului Prahova – Ilinca Simionescu, incepand cu 20 ianuarie 2007, procedurile amintite, precum si alte acte emise de instantele judecatoresti sau administratorii/lichidatorii judiciari se vor realiza numai prin intermediul Buletinului procedurilor de insolventa. „Publicatia se editeaza si difuzeaza in format electronic (iar la cerere – si pe suport de hartie), de catre Oficiul National al Registrului Comertului. In momentul de fata, documentele mentionate se publica atat in buletinul respectiv, cat si conform Codului de procedura civila. Pana la 20 ianuarie a.c., buletinul se publica gratuit si numai in format electronic. Dupa data amintita, comercializarea buletinului se va face doar contracost, prin sistemul abonamentelor sau individual, de catre Oficiul National al Registrului Comertului sau filialele sale de pe langa tribunale, pe baza unor tarife aprobate printr-o hotarare de Guvern”- afirma Ilinca Simionescu. In acelasi timp, Oficiul National al Registrului Comertului publica, saptamanal, pe website-ul www.buletinulinsolventei.ro sau www.onrc.ro lista persoanelor supuse procedurii de insolventa, cu scopul de a asigura celor interesati posibilitatea de a se informa.
C. DUMITRU