Municipalitatea campineana si-a imbogatit parcul auto cu un superb automobil Volkswagen Passat, de ultima generatie, care a costat 83.149,75 de lei noi (aproape 831,5 milioane de lei vechi). Si cum autoturismul in cauza este cea mai tare masina a Primariei din Campina, el nu putea sa fie destinat decat primului demnitar al orasului, primarul Horia Tiseanu. Toate bune si frumoase si la locul lor. Daca Germania ocupa locul cel mai de frunte dintre toate tarile Uniunii Europene, doar nu era sa intre al doilea oras al judetului, la 1 ianuarie 2007, in clubul select al oraselor tarilor europene comunitare fara ca executivul local sa se doteze cu un autoturism fabricat in cea mai tare tara din Comunitatea Europeana. Abia acum ne cuprinde mirarea cum de, in 2002, cand Romania a intrat in NATO, Primaria Campina nu „si-a tras” un Cadillac, un Chevrolet, un Ford, o masina americana, ce mai! Fosta masina a primarului, un Daewoo Leganza, a revenit, automat, printr-o normala alunecare a privilegiilor de care se bucura primii demnitari ai municipiului, viceprima-rului Eduard Milu, care avusese, pana acum, tot o masina coreeana, un Daewoo Cielo. Primarul s-a declarat multumit de noua sa masina de serviciu, care nu mai are pe tablita cu numerele de inmatriculare initialele primariei, PMC, fapt care il poate ajuta ca, in eventualele sale controale, sa semene un pic cu Al.I.Cuza (pastrand proportiile si nemaivorbind de fizionomiile total distincte), adica sa treaca neobservat, fara ca masina lui sa sara in ochii localnicilor. Numai de-ar sti sa imparta dreptatea prin piete precum, odinioara, domnitorul Unirii! Fosta masina de serviciu a viceprimarului va fi scoasa la licitatie, pentru ca, asa cum a declarat recent Tiseanu, „autoturismul Cielo necesita reparatii capitale insemnate, in valoare de aproximativ 150 milioane lei vechi. Leganza e mai noua, nu necesita reparatii de mare amploare si am considerat ca asa este mai bine.” Viceprimarul Eduard Milu nu este prea entuziasmat de masina cu care va trebui sa circule intru rezolvarea treburilor comunitatii: „Leganza are un consum cam mare si nu se poate intra cu ea chiar pe toate stradutele. In plus, am fost in niste anchete sociale prin zone pe unde nu prea trec astfel de masini, si m-am simtit cam ciudat coborand in fata oamenilor dintr-o astfel de masina”. Pozitiile diferite, pe marginea subiectului, ale celor doi demnitari ai orasului s-ar putea sa provina din faptul ca fac parte din doua partide diferite, care nu prea se inteleg, chiar daca alcatuiesc, inca, aceeasi alianta politica ce constituie miezul coalitiei de guvernamant. Pana cand se vor pune cei doi de acord asupra necesitatii noii achizitii, nu ne ramane decat sa le dorim cale batuta (realizata de masinile pentru deszapezirea strazilor, in urmatoarele saptamani, anuntate cu ger si zapada), spre linistea miilor de campineni care au masini (mult) mai putin performante decat sarmanul Passat si amarata Leganza.
Adrian BRAD