De doua saptamani, orasul Azuga dispune de o noua masina de pompieri (foto). Autospeciala a fost cumparata cu 130.000 de euro, bani pe care Consiliul local i-a scos din vistierie fara a sta prea mult pe ganduri. “In ultimul an, in oras am avut trei incendii: pentru fiecare locuinta in parte, Primaria a platit despagubiri de 100 de milioane de lei vechi. Asta ne-a convins ca trebuie sa ne cumparam o autospeciala proprie. Pana acum, in cazul interventiilor, trebuia sa ne bizuim pe echipajul pompierilor din Sinaia”, ne-a spus consilierul Gabriel Popescu.
Vechea masina de stins incendii a orasului era scoasa din uz de trei ani, dupa ce fusese dusa, fara succes, la reparat. “Autospeciala nou achizitionata are o capacitate de 7.000 de litri de apa si 400 de litri de spuma. Este echipata cu accesorii PSI – paza si stingerea incendiilor –, cu un set de descarcerare, cu o motopompa pentru evacuarea apei din subsoluri si cu un motoferastrau necesar in cazul anumitor dezastre”, spune Nicolae Mitru (in foto), seful Serviciului Voluntar pentru Situatiile de Urgenta din cadrul Primariei Azuga. “Modelul masinii este foarte nou. Deoarece remiza de pe Strada 24 Ianuarie este neincapatoare pentru actualul vehicul, s-au inceput deja lucrari de extindere ale cladirii”, explica Nicolae Mitru. Serviciul Voluntar pentru Situatiile de Urgenta Azuga are patru salariati si opt oameni cu care a incheiat contracte de voluntariat. “Avem de gand sa initiem un proiect de hotarare prin care sa chemam toti investitorii strategici din Azuga, asa cum sunt firmele Romenergo, Lulache Group sau Luxten, sa sponsorizeze Primaria pentru suplimentarea numarului de angajati cu inca patru locuri. Vom propune ca acei patru salariati sa fie alesi din randul celor opt voluntari”, precizeaza consilierul Gabriel Popescu. Potrivit spuselor lui Nicolae Mitru, efectivele voluntarilor sunt, de asemenea, in curs de sporire: “Intentionam sa mai incheiem si alte contracte de voluntariat. Cat priveste noile angajari, in eventualitatea in care acestea s-ar realiza, am avea cate doi oameni pe fiecare schimb: un sofer si un servant. In momentul producerii evenimentelor, voluntarii sunt chemati de-acasa sa vina la interventii”, declara Nicolae Mitru.
Ionut STANESCU














