Negustorii si-ar expune la strada si propria lenjerie

Nu stim pe la ce universitati au urmat studii de marketing si de pe unde s-au inspirat in practicarea afacerilor, dar negustorii din Breaza au trecut la un comert agresiv de iti ia ochii. Ei cunosc, practic, ca marfa expusa la vedere, poate ademeni, poate trezi interes si, chiar daca are sau n-ar avea de gand sa cumpere ceva, tentatia il va face pe trecator sa se opreasca si, de multe ori, sa bage mana in buzunar pentru a-si procura un anumit produs. Astfel, stau etalate in vitrine, langa vitrine, pe trotuare, pe suporti improvizati ori pe stative special realizate, tot felul de marfuri care, prin insasi acest mod de expunere, nu de putine ori obtureaza accesul pietonal. Nimeni, insa, nu este deranjat, ba chiar s-ar putea spune ca potentialii cumparatori vad in fuga despre ce este vorba fara a mai intra in magazine, iar negustorii fac o promovare gratuita marfurilor pe care le ofera. Iata, de exemplu, pe bulevardul central, la o aruncatura de bat de Primarie, un magazin cu obiecte si articole sanitare, menaj si electrocasnice reuseste sa vanda, dupa cum ne spunea patronul, circa 30 de centrale termice pe an, desi in oras mai sunt alte trei magazine cu acest specific, multi dintre proprietarii de locuinte isi procura centralele din alte localitati, iar valul instalarilor de centrale termice individuale a cam trecut. Si tot in zona respectiva, marfa second hand te „imbie” de pe peretii magazinului si din copacii aflati in fata acestuia si putini sunt cei care rezista sa nu-i treaca pragul.
Cu alte cuvinte, se poate aprecia ca, in Breaza, comertul stradal, prin maniera de pre-zentare a marfurilor, este unul care vine in intampinarea clien-tilor printr-o agresivitate care tine, totusi, de marketingul modern in domeniu.
Leon CHIRILA