Locomotivele Rafinariei ingreuneaza traficul rutier
Acum patru decenii, nu mira pe nimeni spectacolul oferit de cozile nesfarsite de masini care asteptau la bariera „de la Linie” – de pe principala artera a orasului – trecerea locomotivelor ce veneau de la gara din Poiana cu marfa pentru intreprinderile din zona de nord a localitatii, sau cu calatori pe relatia Valea Doftanei. Era, pana la urma, un lucru firesc, avand in vedere ca toate masinile care circulau inspre sau dinspre Bucuresti treceau prin centrul Campinei. Chiar daca, pe vremea aceea, erau mult mai putine autovehicule, varianta ocolitoare DN1 nu fusese data in functiune, ceea ce facea ca traficul rutier de pe strada 23 August (actualul Bd. Carol I) sa atinga, la orele de varf, valori ridicate. De la o vreme, fenomenul a inceput sa se repete, desi datele problemei sunt cu totul altele: fabricile din zona respectiva si-au restrans foarte mult activitatea (o parte s-au si inchis), plus ca nu mai exista nici trenurile de calatori de altadata. Tocmai de aceea este de neinteles de ce si acum se coboara atat de des bariera, dandu-se astfel posibilitatea formarii unor siruri de masini de sute de metri, spre disperarea soferilor care asteapta si cate 15 minute.Oamenii spun ca bariera se coboara din ce in ce mai des, mai ales dupa orele pranzului, de multe ori fara nici un temei. Multi soferi sunt convinsi ca masinile sunt oprite, adesea, la calea ferata nu pentru a se permite aprovizionarea Rafinariei „Steaua Romana” cu materii prime (ori comercializarea produselor acesteia), ci, pur si simplu, pentru ca niste „afurisite” de locomotive sa faca, atunci cand ti-e lumea mai draga, manevre feroviare (trecerea de pe o linie pe alta). Problema a fost dezbatuta si in Consiliul Local, unii consilieri propunand sa se solicite conducerii rafinariei campinene intocmirea unui program de lucru mai precis si mai scurt pentru mecanicii de locomotiva, astfel incat activarea barierei la trecerea peste calea ferata sa nu se faca, pe cat posibil, la orele de varf ale traficului rutier. Urmeaza sa vedem cum vor materializa alesii locali aceasta propunere. Si daca mai adaugam si cea de-a doua bariera de cale ferata, aflata la nici 50 de metri distanta (pe o alta strada circulata: B.P. Hasdeu), care provoaca aceleasi probleme localnicilor, putem spune ca neplacerile soferilor cauzate de locomotivele Rafinariei sunt mult mai numeroase decat cele prezentate mai sus.Ceea ce, firesc, impune si gasirea unor solutii din partea administratiei locale.
Adrian BRAD