Orasul Urlati spera ca Infrainvest sa-l scoata din saracie

Cu un buget care ajunge numai pentru functionarea administratiei, pentru orasul Urlati intrarea in Infrainvest (societatea prin intermediul careia mai multe consilii locale sunt pe cale de a contracta un imprumut bancar) reprezinta un adevarat colac de salvare. In ultimii ani nu au sosit in localitate mari investitori, si, in acelasi timp, si-au inchis portile cele mai mari societati din oras. Aceasta a dus, pe de o parte, la o rata reala a somajului ce se ridica la un alarmant procent de 60 la suta si, pe de alta parte, la un nivel scazut de incasare a taxelor si impozitelor la bugetul local.
Trei dintre cele mai mari societati din Urlati, care au asigurat locuri de munca, ani de-a randul, pentru majoritatea locuitorilor, si-au intrerupt activitatea. Numai una dintre ele se va redeschide in luna august a acestui an. Este vorba despre filatura de bumbac (foto), unitate care a intrat in faliment in urma cu mai bine de 3 ani. Aceasta a fost cumparata de un investitor care s-a angajat sa redeschida acolo o sectie de confectii. Primaria are de recuperat de la aceste societati – dupa cum ne-a declarat primarul Marian Machitescu – aproape 16 miliarde de lei vechi in contul impozitelor neachitate. Adica mai bine de jumatate din veniturile pe care Urlatiul estimeaza sa le aiba in acest an, cifrate la 22 miliarde de lei.
Situatia in care se afla localitatea este reliefata cel mai bine de declaratia primarului care a afirmat ca ultima asfaltare in localitate s-a facut in urma cu… 12 ani. „Aceasta se datoreaza lipsei banilor. Incasarile noastre abia ajung pentru functionarea Primariei, a scolilor si pentru plata iluminatului public”, ne-a marturisit Marian Machitescu.
Cum la o revitalizare peste noapte a localitatii nu spera nimeni, imprumutul bancar ramane, asa cum am afirmat mai sus, singura solutie. Administratia va contracta un credit de 30 de miliarde de lei vechi, bani cu care se doreste extinderea retelei de apa potabila in cartierele periferice. Cat despre drumuri, acestea vor fi carpite pe ici pe colo, conducerea Primariei sperand, pentru acest capitol, sa reuseasca sa prinda finantare europeana din 2007 incolo.
Mihai CIOBANU