Unul dintre proiectele pe care primarul Horia Tiseanu doreste sa le realizeze pana la finele anului este cel privind o noua zonare a municipiului, astfel incat sa se asigure o impozitare echitabila a campinenilor in functie de proprietatile detinute si de amplasarea lor in cele patru zone impuse in mod diferit: A, B, C, si D. “Prin demersul nostru, campinenii nu se vor mai putea plange ca terenurile si locuintele lor sunt impozitate inechi-tabil. Vor fi eliminate situatiile nefericite in care locuitorii unei strazi platesc impozite diferite, dupa cum domiciliaza de-o parte sau de cealalta a strazii respective”, isi motiveaza initiativa edilul-sef al municipiului. Firma Urban Proiect Bucuresti, cea care, in acest an, va realiza Proiectul Urbanistic General al Campinei, a inaintat deja o prima varianta de zonare a terenurilor si constructiilor de pe raza localitatii. Acest prim proiect a fost analizat de conducerea primariei si de compartimentele sale de specialitate, care i-au adus unele modificari. Pe baza lor, societatea mentionata va intocmi, in urmatoarea perioada, o noua varianta. Cele doua variante, impreuna cu cea existenta de ani de zile, vor fi supuse analizei Comisiei de buget-finante din cadrul Consiliului Local, legislativul campinean urmand sa decida asupra solutiei finale. Zonarea se va realiza tinand cont de mai multi factori: calitatea fondului de locuire; disponibilitatea serviciilor publice (apa, canalizare, electricitate, gaze, transport urban); facilitati in jurul locuintelor, vizand in special distanta fata de obiective importante, cum ar fi cele de comert, servicii, agrement; valoarea de piata a terenurilor. Cel mai important lucru ramane, totusi, faptul ca, in noua varianta propusa, delimitarea zonelor supuse fiscalitatii se va face luandu-se in calcul accesibilitatea proprietatii la strazile vizate, ceea ce nu va mai permite ca limitele zonelor sa treaca prin mijlocul unor strazi, cum se intampla in prezent. Este de asteptat ca noua zonificare a orasului sa influenteze pozitiv incasarile la bugetul local.
Adrian BRAD