Dupa lupte seculare, care tin de vreo patru ani, autoritatile locale din Comarnic sunt la un pas de a da in circulatie cel mai „naravas” pod din cate exista pe raza orasului. Constructia lucrarii a debutat prost, in 2002, deoarece firma angajata prin licitatie publica nu a fost de acord cu…pretul ofertat. Motiv pentru care si-a luat utilajele si dusa a fost. Lasat de izbeliste, podul – care initial trebuia sa aiba o pila chiar pe albia raului Prahova, intre timp distrusa de viituri – nu a mai putut fi realizat asa cum prevedea proiectul original. In disperare de cauza, edilii orasului s-au multumit si cu o varianta second-hand. Ei au adus un pod metalic, realizat de inginerii sovietici. Da, ati citit bine ! Constructia a fost dezansamblata de peste raul Prut si mutata la cateva sute de kilometri distanta, pentru a fi montata peste raul Prahova. Iar solutia tehnica aleasa pentru noua locatie a exclus, din start, folosirea unui „picior” care sa stea in apa. Astfel ca podul se va sprijini pe doua culee, situate pe cele doua maluri. Si pentru ca terenul din jurul acestora sa nu o ia la vale, tinand cont ca „mamutul” de metal cantareste 100 de tone, inginerii romani au fixat solul cu tevi ingropate la 12 metri adancime.
„In trei-patru saptamani va fi dat in folosinta, asa ca se va termina cosmarul oamenilor care stau in cartierul lui Neag si care erau obisnuiti fie sa treaca prin apa, fie sa faca un ocol. Chiar si masinile grele vor putea traversa noul pod”, ne-a declarat viceprimarul Sorin Peticila. Edilul a mai precizat ca solutia „la mana a doua” a scutit administratia din Comarnic de o cheltuiala suplimentara de circa 6-7 miliarde ROL. Bani care pot fi repartizati altor lucrari.
I.MAXIM; D. DIMACHE