
Campinenii vor circula pe 17 strazi carpite cu plombe, 8 – reparate complet si 4 – pietruite
Asa cum v-am informat, de curand, cinci firme de constructii au castigat selectia de oferte pentru lucrarile de reparatii ale strazilor municipiului, iesite din iarna cu multe “cratere” in carosabil, chiar daca situatia se prezinta ceva mai bine decat in primavara anului trecut. Toate cele cinci societati au fost de acord sa se alinieze la cele mai mici preturi din ofertele prezentate in legatura cu diverse tipuri de plombari si covoare asfaltice.
Primele strazi reparate
Dupa selectia de oferte, Primaria a repartizat fiecareia dintre firmele castigatoare un numar de strazi. Astfel, CAM SRL a primit strazile Republicii, B.P. Hasdeu, I.H. Radulescu si Drumul Taberei, iar Matei Constructions SRL – strazile Schelelor, Podului si Plevnei. Arterele M. Kogalniceanu, C. Stere si Zorilor vor fi refacute de SC Drumuri si Poduri Ploiesti. In, probabil, ultimul an dinaintea integrarii in UE, societatile Condorii Sult Ploiesti si Constructii Muntenia Targoviste vor incerca sa dea “o fata europeana” asfaltului de pe Carol I, N. Grigorescu si Oituz, respectiv, Orizontului, Ecaterina Teodoroiu si Al.I. Cuza. Lucrarile de reparatii ale infrastructurii stradale sunt organizate, ca si in alti ani, in mai multe etape. Anul acesta, conducerea executivului campinean a hotarat ca, in fiecare etapa, sa fie repartizate mai putine strazi, pentru ca lucrarile sa fie mai bine urmarite de catre dirigintii Primariei, dar si pentru a determina firmele respective sa actioneze mai eficient. Prima etapa a reparatiilor este programata a se incheia pana la data de 21 aprilie 2006, urmand ca, in functie de calitatea lucrarilor si timpul de executie, sa fie repartizate si alte zone societatilor implicate. Pentru inceput, materialul rezultat din decapajele asfaltice se va utiliza pe strazile neasfaltate de la marginea orasului: Petre Liciu, Salaj, Crisuri si Pacuri.
„Plombele rezista cativa ani”
In 2006, pentru reparatiile strazilor au fost alocate, de la bugetul local, opt miliarde de lei vechi, cu doua mai putin decat anul trecut. Desi sunt destui cei care critica metoda plombarilor, edilul-sef o gaseste eficienta, argumentand ca bugetul comunitatii nu ar putea suporta costurile turnarii unor covoare asfaltice pe toate strazile deteriorate, avand in vedere ca asfaltarea unei strazi de lungime medie costa cel putin cinci miliarde de lei vechi. Primarul considera ca lucrarile din anii precedenti au fost corespunzatoare si ca plombele din vara trecuta nu au cedat in aceasta iarna. In opinia sa, actualele gropi din carosabil au aparut, de fapt, in alte locuri decat cele reparate in 2005. “Nu cred ca se poate vorbi, in conditiile unor resurse financiare limitate, despre existenta unui cerc vicios, pe considerentul ca nu sunt bani decat pentru plombari, nu si pentru asfaltarea integrala a strazilor afectate, dar plombele nu rezista decat o iarna, inducandu-se, astfel, ideea unor cheltuieli inutile, a unor bani aruncati pe fereastra. Nu este adevarat. Plombele rezista cativa ani. La o alta metoda de reparatii nu putem recurge”, este de parere Horia Tiseanu.
Nu numai lucrari pompieristice
Primaria Campina si-a propus, pentru anul acesta, sa faca si asfaltari complete pe unele artere, nu numai plombari, care sunt lucrari mai… pompieristice, ca sa spunem asa, chiar daca edilul municipiului sustine ca si plombele sunt trainice. Astfel, programul de investitii cuprinde modernizari la carosabilul si trotuarele mai multor strazi: Siretului, Prutului, Crangului, Crisan, Horia, Cosbuc, Closca, Dunarii. Deja pe strazi din zona proiectatului cartier ANL lucrarile se afla in plina desfasurare.
Adrian BRAD














