Podului de la Ghiosestii de Jos i-a venit randul

Marea nemultumire a locuitorilor din cartierul Ghiosestii de Jos al orasului Comarnic este ca nu au o legatura directa cu localitatea, peste raul Prahova. In fapt, exista un acces spre DN 1, pentru mijloacele de transport, insa e o ruta ocolitoare, pe podul de la Breaza. Cu piciorul se poate trece, totusi, pe pasarela de cale ferata din apropiere, unde a fost amenajat un pasaj pietonal. Oamenii, insa, spun ca atunci cand ploua, se ingroapa in noroi, la coborare, si ca, pentru copii, este periculos sa treaca singuri pe acolo. Cum intri in cartier, toti se plang ca au fost tratati ca niste cetateni de periferie si, desi locuiesc peste 1000 de suflete in „Ghiosestii de Jos”, cei care au condus orasul nu le-au acordat atentie decat atunci cand le-au cerut voturile, dupa care i-au uitat. Nici pe actualul primar din Comarnic, Dorian Botoaca, nu-l prea au la inima, suspectandu-l ca ar face mai multe pentru cei din “Vatra Sat”, de acolo de unde provine acesta. Pentru oamenii care au casele peste raul Prahova, cel mai insemnat lucru ar fi realizarea unui pod, paralel cu cel de cale ferata, care sa permita accesul direct spre Comarnic, prin zona pietei. Autoritatile locale au acum ocazia sa demonstreze celor din Ghiosestii de Jos ca se inseala, si ca doleantele lor isi vor gasi, in sfarsit, o rezolvare.
Vestigii
Cei din Ghiosestii de Jos sunt cu atat mai indarjiti cu cat vad zilnic vestigiile unui santier. De fapt, prin ’97-98, in timpul mandatului de primar al lui Theodor Mititelu, s-a inceput construirea unui pod. A fost facut un proiect, a fost deviat cursul apei, s-au efectuat lucrarile la fundatie, au fost aduse chiar cateva grinzi destinate tablierului si treaba a murit aici… Din lipsa de finantare, judetul nemaisustinand investitia. Cursul raului Prahova a fost adus, ulterior, pe vechea matca, iar grinzile zac acolo de atata amar de vreme.
In mandatul trecut, pe vremea primarului Victor Enea Golgotiu, podul de la Ghiosestii de Jos n-a mai reprezentat o prioritate. Cu atat mai mult cu cat inundatiile au spulberat un alt pod de pe raza orasului, cel ce facea legatura cu Cartierul Podul lui Neag, iar eforturile au fost indreptate intr-acolo, desi fara prea mare succes.
Imprumutul
Dupa cum am precizat, construirea podului de la Ghiosestii de Jos se afla pe agenda actualelor autoritati, sustinuta si de primarul conservator Dorian Botoaca, si de gruparea majoritara din Consiliul Local a liberalilor condusi de viceprimarul Sorin Peticila. Asa ca, s-au copt conditiile politice. La fel si cele financiare: investitia urmeaza sa fie finantata din imprumutul pe care-l va contracta Consiliul Judetean in parteneriat cu mai multe localitati prahovene. Comarnicului i-ar reveni circa 23 de miliarde de lei vechi, bani de care ar putea dispune cat de curand, incat in perioada aprilie-mai sa inceapa lucrarile. Pe langa pod, ar urma sa fie finantate si alte investitii: construirea gradinitei din „Vatra Sat” (o alta lucrare inceputa cu patru ani in urma si lasata la stadiul de structura de rezistenta); asfaltarea drumului din cartierul Ghiosesti (intre punctul „Geo” si scoala de la „Moara Veche”), pe o lungime de circa un kilometru si jumatate; modernizarea pietei orasului.
Revenind la investitia pusa in discutie, primarul Dorian Botoaca declara ca podul va fi ridicat anul acesta si dat in functiune pana la instalarea sezonului rece: „Investitia ar putea costa circa 10 miliarde de lei vechi. Am comandat o expertizare a lucrarilor executate si a grinzilor depozitate in zona pentru a sti pe ce mai contam si ce avem de facut. S-a luat legatura cu constructorul si speram sa ne putem tine de termene.”
Daniel DIMACHE