Avansat de catre constructor (SC Apasco SA) ca fiind data de incheiere a ridicarii podului de peste paraul Campinita, termenul de 28 februarie a fost depasit “cu succes”. Cei de la Apasco au fost prea optimisti, iar acum se cam feresc sa mai dea vreun termen de finalizare. O face, insa, Primaria Campina, care, luandu-si o marja de siguranta, considera ca lucrarile ar putea fi terminate la sfarsitul lunii aprilie. Pentru ca, aproape in toata tara, prognozele meteo sunt nefavorabile in urmatoarea perioada, cei mai circumspecti dintre campineni se indoiesc si in legatura cu acest ultim termen prognozat de executivul local. Dupa ce, in prima zi a saptamanii, si prima cu vreme frumoasa, a fost cam liniste pe santier, in aceste zile se munceste „cu motoarele turate la maximum”, pentru ca o eventuala umflare a albiei paraului sa nu poata afecta lucrarile. „Luni, n-ati fi putut vedea prea multe utilaje pe aici, pentru ca a durat ceva pana le-am adus, dar acum lucram cu forte sporite pentru a termina cat mai repede podul. Fiindca se anunta ploi insemnate in urmatoarele trei luni, am luat masuri de urgentare a lucrarilor prin suplimentarea fortei de munca si a numarului de masini si utilaje. Daca, peste cateva saptamani, s-ar intampla, Doamne fereste, sa ne confruntam cu ploi torentiale si chiar inundatii, tot ce am construit pana acum nu poate fi pus in pericol de o eventuala viitura. Am fi nevoiti sa amanam iar darea in functiune a podului”, ne-a declarat inginerul Daniel Moroianu, seful santierului.
Pana acum, s-a executat culeea dinspre Cornu (unul dintre picioarele podului), iar pana la sfarsitul acestei saptamani, se va realiza si cea dinspre Campina. Tot in aceste zile, cu ajutorul unei macarale de mare capacitate si a unui sistem de carucioare tip cale ferata, se va incepe asamblarea tablierului metalic al podului, alcatuit din grinzi de 40 m lungime, cantarind 50 t fiecare. „Termenul de punere in functiune a podului, prevazut initial pentru sfarsitul lui februarie, a fost decalat pentru sfarsitul lunii aprilie, din cauza vremii nefavorabile. In acest sens, am incheiat actele aditionale necesare cu Primaria. De-abia de doua zile s-au putut relua lucrarile in conditii normale, pe un teren uscat, favorabil lucrarilor specifice”, ne-a mai spus interlocutorul nostru.
Cele doua culee sunt fundate pe piloti forati la adancimea de opt metri, tocmai pentru a se conferi o mare stabilitate acestei constructii, despre care primarul Horia Tiseanua a afirmat ca „vrem sa o facem pentru 100 de ani”. Betoanele au inceput sa fie turnate la sfarsitul lui decembrie, dupa ce, in cele doua luni precedente, abia s-a reusit forarea pentru montarea pilotilor de adancime.
Podul de la Lunca Cornului este rodul unei conceptii tehnice noi. El nu va mai avea pile intermediare in albia paraului, varianta constructiva fiind cu o singura deschidere, cu doua culee masive si aparari de mal puternice, pentru a se preveni repetarea unui incident, precum cel din 8 mai 2005, cand podul a fost luat de viitura.
Adrian BRAD