Facem intai parcari si dupa aceea „incaltam” masinile sau mergem,
in continuare, cu carul inaintea boilor ?

Consilierii locali ar mai avea o sansa sa dea proba de maturitate: ce-a fost intai, oul sau gaina? Maine, vom vedea cam pe unde sta judecata alesilor, atunci cand vor avea pe masa un proiect de hotarare care completeaza un act normativ aprobat anul trecut, privind activitatea de ridicare, transport, depozitare si eliberare a autovehiculelor parcate sau care ocupa ilegal drumurile publice sau terenuri apartinand domeniului public si privat al municipiului. Intrebare: facem intai parcari si dupa aceea instituim regula ridicarii sau mergem asa, cum deja am pornit, cu caruta inaintea boilor, aplicand sanctiuni fara a asigura, insa, un numar suficient de locuri de parcare?
Cum spuneam, maine se completeaza o hotarare deja aprobata anul trecut. In decembrie s-a votat regulamentul de ridicare a masinilor, astazi initiatorii vin cu un al doilea proiect, de blocare a autoturismelor parcate ilegal, precum si cu propunerea de majorare a tarifelor. Eliberarea pe loc a autoturismelor va costa 100 RON, iar de la parcul de depozitare – 200 RON. Fiecare zi de intarziere costa echivalentul a 1,5 euro.
Daca busuiocul nu mai poate fi dres in intregime, alesii au cel putin sansa sa nu priponeasca pe veci boii in urma carutei; mai pot sa-i puna din cand in cand la locul lor prin delimitarea zonelor in care vor fi montate semnele de blocare si ridicare. Pe strazi, din cate stim, oprirea si stationarea sunt interzise prin montarea indicatoarelor rutiere respective, iar politia n-are decat sa-si faca treaba, amendandu-i pe soferii care parcheaza masinile in astfel de locuri. Daca restrictiile pentru spatiile verzi sunt justificate din toate punctele de vedere, nu la fel sunt si acelea care interzic stationarea in locuri lipsite de parcari publice. Ce sa faca omul, sa-si ia masina in spinare? In Ploiesti sunt peste 65.000 de masini si putin peste 29.000 locuri de parcare, din care 27.000 pe strazi si intre blocuri. Practic, spatii amenajate ar fi doar 2.000. La ce vrea adminis-tratia sa faca, inseamna ca, in Ploiesti, soferul trebuie sa-si lase masina la marginea orasului, de frica sa nu i-o „incalte” ADPP, institutia care a primit sarcina sa se ocupe de aceasta treaba. Si, logic, vine intrebarea: de ce nu mai asteapta Primaria sa construiasca intai parcari – supra sau subterane – si dupa aceea sa treaca la pedepse. E atat de lihnita de foame, cat sa faca bani si din aceasta activitate sau pur si simplu n-o intereseaza faptul ca obligatia sa este sa si creeze conditii soferilor, nu numai sa-i sanctioneze.
Dinspre Primarie, prin vocea viceprimarului Radu Socoleanu, decizia n-are cale de intors: „Mai au dreptul si cetatenii la trotuar. Ni s-au plans directorii de spitale ca nu pot intra sau iesi cu salvarea din cauza masinilor parcate oricum si oriunde. Trebuie intronata odata si odata ordinea, iar noi o vom face fara sa ne lasam impresionati de proteste. Uitati-va la parcarea de la „Hotel Prahova”. Nu vrea nimeni s-o foloseasca; s-au invatat soferii sa mearga in masina pana in fata magazinului. Ei, asa ceva nu se poate. E cazul sa ne respectam mai mult intre noi. Ceea ce va fi nou este ca zonele in care vor functiona restrictiile vor fi altele decat cele care au operat pana anul trecut. Fiecare cerere va fi judecata in parte si vom avea grija sa nu cream disconfort. Dar nu mai putem admite sa se suie masinile unde si cum vor.”
Maria BOGDAN