Interviu cu subcomisar Costin Tatuc, seful Politiei Rutiere Prahova

– Domnule Tatuc, s-a „dat liber” la viteza pe DN1?
– Da. In urma analizei efectuate de Ministerul Adminis-tratiei si Internelor impreuna cu reprezentantii Companiei Drumuri Nationale si Autostrazi s-a concluzionat ca, de la inaugurarea, in decembrie 2005, a sistemului de supraveghere video a circulatiei pe DN1 (Bucuresti – Ploiesti – Brasov), a crescut considerabil siguranta rutiera pe acest tronson. Ca urmare, institutiile competente au decis majorarea limitei de viteza, in localitate, de la 50 km/h – la 70 km/h. Scopul acestei masuri este de a imbunatati fluenta circulatiei pe DN1. Cresterea limitei de viteza nu se aplica,insa, in localitatea Posada si pe sectorul de drum din zona localitatii brasovene Timisul de Sus. Dar, atentie, acest lucru este valabil doar in cazul autoturismelor, nu si pentru autoutilitare, a caror viteza maxima in localitate ramane neschimbata – 50 km/h. In afara localitatii, pentru ca DN1 are regim de drum european, viteza maxima este de 100 km/h, in cazul tuturor categoriilor de vehicule.
– Pentru ca participantii la trafic sa fie corect informati, au fost montate si indicatoare corespunzatoare?
– Speram ca, in cursul zilei de astazi, cei de la Administratia Drumurilor sa finalizeze montarea indicatoarelor rutiere pe intreg tronsonul care tranziteaza Prahova. Este vorba de portiunea Potigrafu – Azuga, insumand circa 100 de kilometri. Profit de aceasta ocazie si le reamintesc acelor conducatori auto care au obiceiul de a apasa pedala de acceleratie pana la fund, sa fie mult mai prudenti. Si asta pentru ca, daca depasesc fie si doar cu un kilometru viteza maxima de 70 km/h in localitate, agentii de circulatie de pe DN1 vor actiona cu fermitate.
– Spuneati ca, de la instalarea camerelor video pe DN1 – unul dintre drumurile cu risc ridicat de producere a accidentelor din Romania – a crescut simtitor siguranta participantilor la trafic. Vreti sa detaliati?
– Chiar daca au existat critici din partea unor automobilisti, care au sustinut ca viteza de deplasare a scazut putin, este incontestabil ca, de la implementarea sistemului, numarul accidentelor rutiere a scazut cu 30 – 40 la suta. In acest fel, s-a redus, implicit, si numarul persoanelor decedate si cel al ranitilor grav. Daca, in prima luna, foarte multi soferi ignorau sistemul, apasand pe pedala de acceleratie mai mult decat prevede legea – s-au inregistrat peste 2.000 de contraventii/zi -, in prezent conducatorii auto sunt mult mai prudenti, motiv pentru care numarul contraventiilor a scazut la 500 – 600/zi. Ne dorim ca acest sistem sa poata fi operational nu numai pe DN1, ci si pe celelalte drumuri nationale intens circulate din judet.
D. CONSTANTIN