„Abia dupa ce trece gerul vor aparea, cu adevarat, problemele privind asigurarea utilitatilor”
– In conditiile temperaturilor extrem de scazute din aceste zile, institutia pe care o conduceti, domnule director Mihail Faca, are obligatia de a monitoriza activitatea operatorilor de servicii publice din Ploiesti. Care sunt primele constatari?
– Cele mai multe sesizari venite de la ploiesteni au fost legate de faptul ca au inghetat contoarele de apa, lucru care duce, automat, la sistarea furnizarii apei potabile. Acest lucru tine de Apa Nova, institutia care trebuie sa rezolve problema. Oricum, am solicitat expres conducerii societatii sa primesc zilnic un raport legat de aceste aspecte. Problemele mari, insa, vor aparea dupa ce va trece inghetul.
– Puteti sa detaliati?
– Este vorba despre faptul ca, dupa dezghet vor aparea avariile pe conductele de alimentare cu apa. Daca acum sunt sparturi, acestea nu se vad, intrucat, din cauza temperaturilor extrem de scazute, apa este inghetata.
– In ceea ce priveste asigurarea caldurii, in sistem centralizat, pentru locuitorii din cele 64.000 de apartamente din oras, au fost disfunctionalitati?
– Pana acum, Dalkia nu ne-a semnalat nici o avarie, ceea ce inseamna ca sistemul de alimentare cu agent termic in sistem centralizat functioneaza normal la nivel de Ploiesti. Nici cetatenii nu ne-au reclamat nimic.
– Dispeceratul Primariei Ploiesti, care isi are sediul tot in cladirea RATSP, ramane, in continuare, legatura cetatenilor cu autoritatile ?
– Bineinteles. Dispeceratul Primariei Ploiesti este chiar Centrul de comanda al autoritatilor locale in situatii deosebite, asa cum este si aceasta perioada, cand se inregistreaza temperaturi foarte scazute. Ploiestenii pot telefona non-stop, la numarul 984, sesizarile lor fiind apoi redirectionate catre operatorii de utilitati, pentru a fi solutionate cat mai rapid.
Nicoleta DUMITRESCU