Mort de frig

Intr-un garaj dezafectat de pe strada Alexandru Odobescu a fost gasit cadavrul unui barbat cu varsta aproximativa de 50-55 de ani, posibil persoana fara adapost. La o examinare sumara nu au fost descoperite leziuni. Serviciul de Medicina Legala Ploiesti a confirmat ca este vorba despre un deces cauzat de frig. Acesta este al doilea caz de inghet, dupa cel inregistrat cu o zi in urma, cand un alt trup neinsufletit a fost ridicat de langa Biserica Sf. Pantelimon.

Gerul a dat peste cap mersul trenurilor

Intarzieri cu orele, curse anulate
Gerul naprasnic, vantul puternic si zapada – cazuta din abundenta, in diverse zone ale tarii – au afectat serios mersul trenurilor si prin marile noduri feroviare de la Ploiesti Sud si Vest. Astfel, incepand de ieri si pana maine, sunt anulate perechile de trenuri personale nr. 3337 si 3338 ( de la Ploiesti Sud spre Targoviste si retur), precum si cele cu nr. 7065 si 7066 (spre si dinspre Urziceni), nr. 3465 si 3466 ( spre si dinspre Maneciu) si nr. 3427 si 3428 (pe relatia Ploiesti Sud – Slanic).
Dintre trenurile de calatori care tranziteaza Prahova, prin Statia CFR Ploiesti-Sud, cea mai mare intarziere ( de 120 de minute) o inregistrase, pana ieri dupa-amiaza, Inter City 558 Bicaz – Bucuresti Nord. Celelalte trenuri care leaga Moldova de Bucuresti aveau intarzieri mai mici, intre 10 si 20 de minute, fata de orele inscrise in „Mersul trenurilor”. Suficient ca ieri aproape in permanenta peroanele sa fie pline de persoane zgribulite, care asteptau sa plece in diverse directii.
Si mai rau stateau lucrurile cu trenurile care trec prin Statia CFR Ploiesti Vest, venind dinspre Ardeal spre Bucuresti sau invers. Conform declaratiei Oanei Branzan, de la Biroul de presa al companiei CFR, toate cele peste 80 de trenuri care circula, zilnic, prin Statia CFR Ploiesti Vest inregistrau intarzieri, fata de orarul oficial, intre 10 si 50 de minute.
Pentru a garanta siguranta calatorilor, din cauza vremii cainoase, conducerea CFR a introdus restrictii de viteza pentru toate tipurile de trenuri, indiferent de destinatie. In cazurile de vant foarte puternic, restrictiile de viteza merg chiar pana la 30 km/ora, dar pe portiuni scurte de drum.
D. CONSTANTIN

Cinci localitaTi au ramas fara gaze

Presiunea e din ce in ce mai scazuta
Ieri, au aparut primele probleme in sistemul de alimentare cu gaze. Localitatile Paulesti, Gageni, Cocosesti, Blejoi si partial Ploiestiori si au ramas fara gaze de la ora 9,30, in urma unei avarii produse la statia Paulesti, apartinand Transgaz SA Medias. Tot din cauza unor defectiuni aparute la Statia de compresoare Boldesti -Scaeni, presiunea gazelor a scazut in localitatile Pacureti, Fundeni, Faget, Gura Vitioarei, Valenii de Munte. Din judet ne-au sosit semnale ca existau probleme de alimentare la Liliesti si Albesti Paleologu.
***
Si in Ploiesti, pentru a se economisi gazele naturale, s-a luat decizia ca SC Termo Dalkia sa utilizeze, la producerea energiei termice livrata in sistemul centralizat de alimentare, numai pacura. Dat fiind faptul ca presiunea gazelor va scadea semnificativ – sunt posibile chiar intreruperi – populatia este avertizata sa nu lase nesupravegheate focurile.

Scoli inchise, ore mai scurte

Din cauza gerului, zeci de elevi din Albesti Paleologu vor sta astazi acasa. Ca urmare a unor interventii urgente la instalatia de incalzire a imobilului, conducerea scolii generale din comuna a decis sistarea cursurilor pentru o zi, solicitand Inspectoratului Scolar recuperarea orelor la sfarsit de saptamana.
Nici ieri, cursurile nu s-au desfasurat in conditii normale la scolile din Liliesti-Baicoi si Pacureti, disfunctionalitatile aparand ca urmare a presiunii scazute a gazelor. La scoala din Liliesti, cursurile la ciclul primar au fost scurtate cu o ora, iar la Pacureti, scolarii din clasele I-III au fost mutati intr-un alt local al unitatii de invatamant.
R.ENE

Marea Neagra si Dunarea, un pod de gheata

Ultima data cand Marea Neagra a inghetat serios a fost in februarie 1986. Fenomenul, care este destul de rar, s-a repetat in aceste zile, cand valurile nu mai ajung la mal, transformandu-se aproape instantaneu in sloiuri. Situatia este grava si pe Dunare, devenita aproape un pod de gheata, si cu greu se mentine senalul navigabil. De altfel, circulatia navelor mici a fost deja interzisa.