Inca de pe vremea ministeriatului la Transport al actualului presedinte Traian Basescu s-au facut masuratori care au demonstrat ca DN1 (Bucuresti-Brasov) este cel mai tranzitat drum din Romania. Cu tot ceea ce decurge din aceasta si, in principal, aglomeratie si numar crescut de accidente. Nu de putine ori drumul se transforma intr-un calvar pentru cei care circula la sfarsit de saptamana spre si dinspre statiunile montane de pe Valea Prahovei. Si o stiu bine inclusiv premierul si presedintele tarii care au tot calcat, in ultima vreme, Valea Prahovei. Asa incat apare cu atat mai de neinteles de ce proiectul construirii Autostrazii Bucuresti-Brasov a fost trecut pe linie moarta, considerandu-se ca acesta nu reprezinta o prioritate. Se pare ca nesansa ca proiectul amintit sa fi fost propus si sustinut de reprezentanti ai trecutei guvernari a fost mult mai puternic decat justificarea materializarii lui. Recentele scandaluri legate de interzicerea accesului TIR-urilor pe DN1 si obligarea soferilor acestora de a alege varianta ocolitoare DN1A, prin Cheia, au determinat Federatia Operatorilor de Transport Rutier sa atraga atentia guvernantilor in cel mai transant mod. Ieri a facut-o de-a dreptul acuzator. Presedintele acesteia, Augustin Hagiu, a declarat, nici mai mult nici mai putin, ca actualii guvernanti vor sa „transforme DN1 intr-unul de protocol pentru coloane oficiale. Este normal ca soferii TIR-urilor sa protesteze. Tranzitul pe la Cheia se face pe o sosea cu gropi a caror adancime este de jumatate de metru, iar diametrul acestora este de 50-60 de centimetri”.
Luiza RADULESCU