Bonurile fiscale emise de casele de marcat vor fi folosite numai ca documente de inregistrare a platilor
Bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice vor fi folosite, incepand din acest an, numai ca documente de inregistrare a platilor in Registrul de casa. Potrivit Ordinului nr. 1714/14 noiembrie 2005 al ministrului Finantelor, fac exceptie bonurile fiscale emise conform OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, folosite pentru justificarea TVA, aferenta carburantilor auto achizitionati in vederea desfasurarii activitatii si pentru inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor cu aceste achizitii. Bonurile fiscale trebuie sa fie stampilate si sa aiba inscrise denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare al autovehiculului.
Pentru inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor, agentii economici vor solicita furnizorilor de bunuri sau servicii sa emita factura fiscala in conformitate cu prevederile art. 155 alin. 9 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. In conditiile in care plata bunurilor sau a serviciilor prestate se efectueaza in numerar ori prin card bancar, concomitent cu emiterea facturii fiscale sau a facturii, nu este obligatorie completarea elementelor privind codul IBAN si banca de la rubrica „cumparator”.
Incepand cu 1 ianuarie 2006, se abroga prevederile art. 1 si, respectiv, 2 alin. 1 din Ordinul ministrului Finantelor nr. 903/2000 privind modificarea modelelor si normelor de intocmire si utilizare a unor formulare in activitatea financiar-contabila.
D. CONSTANTIN














