Putini dintre edilii localitatilor au priceperea sa scoata bani, cum se zice, si din piatra seaca pentru localitatile lor. Una dintre modalitatile cele mai la indemana, si foarte „sanatoase” (spre deosebire de altele nocive pentru populatie, precum cresterea impozitarii), este fructificarea publicitatii. In Romania, in general, nu se intelege utilitatea acestui instrument economic si nu se cunoaste modul prin care, atunci cand este facuta in stil profesionist, publicitatea devine un motor al oricarei afaceri. Cum spuneam, nici majoritatea agentilor economici nu au inteles acest lucru, nici administratiile locale. Acestea din urma au, la indemana, poate cel mai puternic suport pentru publicitate: domeniul public. Unde se pot afisa oricate bannere, panouri, casete luminate etc. Clienti sa fie ! Iar atunci cand nu sunt, tu, administratorul acelei activitati, ai rolul de a merge in intampinarea lor, de a-i atrage.
De exemplu, cei din administratia campineana nu prea au stiinta de a aduce bani municipiului. Nici 15 milioane de lei vechi nu se strang la buget, lunar, din activitatea de publicitate (incasarile pana la sfarsitul lunii noiembrie au fost in suma de 159 milioane de lei). Asta in conditiile in care sunt taxate si firmele care au reclame la locul desfasurarii activitatii. Apoi, pe intreg domeniul public al Campinii sunt ampalsate doar 18 bannere.
D.DIMACHE