Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip vopsea de oua ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 20 de produse tip vopsea de oua, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna aprilie 2014.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 20 de tipuri de produse analizate:
-35 % au in continut un numar de 7 E-uri;
-20 % au in continut un numar de 1 E-uri;
-15 % au in continut un numar de 2 E-uri;
-10 % au in continut un numar de 3 E-uri;
-10 % au in continut un numar de 8 E-uri;
-5 % au in continut un numar de 10 E-uri;
-5 % au in continut un numar de 5 E-uri.
Numarul de E-uri continute in produsele supuse studiului variaza intre 1 si 10 E-uri .
Dintre cele 20 de produse supuse analizei, 7 erau tip vopsea lichida, restul fiind vopsea sub forma de pudra.
Studiul a mai relevat ca aceeasi cantitate de vopsea, dar marca diferita (chiar provenind de la acelasi importator/producator) poate avea capacitate de vopsire diferita.
Totodata, produsele tip vopsea de oua au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: S.C. Alex & Comp S.R.L., Dr. Oetker RO SRL, S.C. Polyrom IMPEX S.R.L.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.