Pentru a beneficia de o soluţionare alternativă a disputelor în domeniul financiar-bancar, în mod gratuit, puteţi apela la numărul 021/9615. Acesta este îndemnul Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons. Potrivit unui comunicat de presă, asociaţia reaminteşte că, în acord cu legislaţia europeană privind soluţionarea alternativă a disputelor în materia litigiilor de consum şi pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor din domeniul financiar-bancar, în parteneriat cu Banca Naţională a României a fost iniţiată o campanie naţională de educare şi informare a consumatorilor în domeniul financiar-bancar. Campania are ca obiectiv creşterea gradului de informare, educare şi conştientizare a consumatorilor în raport cu instituţiile financiare bancare şi nebancare cu ajutorul Centrului de Consiliere şi Consultanţă înfiinţat de A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons. Tot prin intermediul acestuia, reprezentanţii asociaţiei vin în întâmpinarea consumatorilor care încearcă găsirea unei soluţii amiabile în cazul unor diferende cu banca. De asemenea, centrul oferă cetăţenilor informaţiile necesare cu privire la caracteristicile produselor financiare pe care aceştia doresc să le achiziţioneze. În acest sens, cetăţenii e bine să ştie că respectivul Centru Naţional de Consiliere şi Consultanţă funcţionează în cadrul Institutului Bancar Român – str.Negru Vodă nr.3, sector 3, Bucureşti. În plus, consumatorii au la dispoziţie şi un număr de telefon unic – 021.9615 – la care pot suna pentru sesizări în domeniul financiar-bancar. Numărul este cu tarif normal în reţeaua Romtelecom, apelabil din toate reţelele, iar informarea şi consilierea consumatorilor se vor acorda cu titlu gratuit, precum şi demersurile necesare în vederea soluţionării alternative a disputelor pentru litigiile dintre consumatori şi bănci.
C.D.