Acum aproape trei ani, licitatia organizata de executivul campinean pentru delegarea gestiunii serviciului comunitar de transport public (traseele interne) era castigata de firma locala Eliro, cu niste oferte incredibile, dintre care se distingea costul de 0.90 lei al biletului de calatorie, in conditiile in care celelalte doua firme participante la licitatie sustinusera un pret de 2 lei pentru acelasi bilet. Ofertele suspect de generoase ale firmei castigatoare (care opera, de mai multi ani, si pe traseul extern Gara – Banesti) l-au facut, atunci, pe viceprimarul Ion Dragomir sa declare ca are “suspiciuni ca aceasta firma va face toate lucrurile promise la licitatie si in baza carora a primit punctajul castigator. Cred ca au trecut tot ce se putea in oferta numai pentru a castiga”. Avertismentul viceprimarului s-a dovedit a fi intemeiat. La scurt timp dupa castigarea licitatiei, cei de la Eliro au solicitat si au obtinut un tarif de 2 lei. Dupa ce, saptamanile trecute, Eliro a solicitat (fara succes, deocamdata), Consiliului Judetean sa aprobe un pret de 2,5 lei al biletului de calatorie pe ruta Gara Campina – Banesti (traseul este considerat unul judetean, caci leaga doua localitati), cei din conducerea firmei, atat de generoasa altadata, au cerut si municipalitatii campinene sa aprobe majorarea tarifelor de transport pe traseul intern Voila. Majorarea biletului pe acest traseu de la 2 lei la 2,5 lei este justificata de conducerea firmei prin scumpirea carburantilor, majorarea tarifelor la asigurarile RCA si CASCO, cresterea cheltuielilor cu intretinerea masinilor (service, ulei, anvelope, piese de schimb), de la ultima ajustare de pret a biletelor, care a avut loc in iunie 2009. In adresa catre Consiliul Local Campina, conducerea Eliro explica, de asemenea, ca nu este comparabil acest traseu cu traseul Campina – Ploiesti (la care biletul de calatorie costa 3,5 – 4 lei), deoarece pe un traseu intern cum este Voila (cu 21 de statii, 22 de treceri de pietoni si sase semafoare), consumul de combustibil si uzura masinilor sunt mult mai mari decat pe traseul Campina-Ploiesti.
La ultima lor intalnire, consilierii campineni nu s-au lasat induplecati de documentele justificative prezentate de cei de la Eliro. Au fost cateva discutii aprinse, cu reprosuri de crestere exagerata a cheltuielilor salariale de catre transportator. In raportul de specialitate anexat proiectului de hotarare, directorul Directiei Economice, Gheorghe Ecaterinescu, atragea atentia ca “intervenind intr-o perioada de criza economica, in care veniturile populatiei nu pot creste, solicitarea va conduce la reducerea numarului de calatori astfel incat, pentru rentabilizare, prestatorul de servicii va solicita in perioada urmatoare o noua crestere de tarif”.
Initiatorul proiectului de hotarare, consilierul PDL Luminita Dumitrescu si-a rugat colegii sa nu voteze politic (“Cei de la Eliro lupta sa supravietuiasca. Asa cum este criza pentru alte firme, si pentru Eliro e criza, si trebuie sa ajutam firma sa o depaseasca”), dar rugamintea sa nu i-a induplecat pe alesi, care au votat, intr-o majoritate covarsitoare, impotriva majorarii tarifului de calatorie.
Adrian BRAD
Acasă Administratia locala CAMPINA: Consiliul Local nu a aprobat scumpirea biletelor de calatorie pe traseele...