In vara anului trecut, Ministerul Transporturilor anunta alocarea de fonduri pentru repararea podului de cale ferata de la intrare in Slanic, in valoare de circa 6,5 milioane de lei. Termenul de finalizare al lucrarilor era iunie 2010. Intre timp, acelasi minister le-a spulberat asteptarile locuitorilor din orasul prahovean, pentru ca s-a ajuns la concluzia ca anuntul demararii lucrarilor si, mai ales cel al terminarii lor in aceasta vara, au fost pripite, pentru ca venirea crizei a sistat alocarea sumei necesare pentru o investitie atat de putin semnificativa (in opinia guvernantilor) cum este podul de la Prajani – Slanic.
Intre timp, au trecut doi ani si jumatate de la intreruperea circulatiei feroviare de persoane si de marfa catre Slanic, urmatoarea statie CFR functionala fiind la peste 10 kilometri de oras, in Poiana Slanic. In imaginile alaturate puteti vedea starea in care au ajuns atat podul metalic, precum si liniile de cale ferata. Pentru ca intemperiile si vegetatia si-au intrat in drepturi, probabil ca investitia Ministerului Transporturilor – daca va mai fi vorba despre asa ceva – va necesita, in afara de refacerea podului in intregime, si inlocuirea sinelor de cale ferata, a traverselor si a componentelor pentru siguranta traficului feroviar.
Deocamdata, insa, rugina roade tot, vegetatia luxurianta din fata Garii Slanic – care a acoperit cu totul sinele ! – poate fi lesne confundata cu izlazul comunal, iar peronul statiei CFR arata ca dupa bombardament!
Violeta STOICA