* Aplicarea unui nou regulament i-ar pune „la respect” pe soferii indisciplinati

Administratia Domeniului Public si Privat Ploiesti vrea sa-i puna „la respect” pe soferii care tranziteaza orasul si in special pe cei care sunt indisciplinati sau care se sustrag de la plata taxelor de parcare, din zonele special amenajate. Cel putin asta se sustine intr-un proiect de hotarare de Consiliu Local prin care se doreste modificarea regulamentului de organizare si exploatare a parcarilor administrate de ADPP. „ADPP doreste punerea in aplicare a unui regulament care sa cuprinda atat regulile aplicate in parcarile cu autotaxare, cat si pentru parcarile pe baza de tichete. Conform acestui proiect, in momentul in care sunt incalcate regulile de parcare (parcare necorespunzatoare, neplata taxei etc) angajatilor nostri le este mai usor sa blocheze acele autovehicule si sa-i sanctioneze pe soferi, acestia din urma nemaiputand sa invoce diferite motive pentru a se sustrage de la plata amenzilor”, ne-a declarat Adela Fratila, purtatorul de cuvant al ADPP Ploiesti. Aceasta ne-a mai spus ca, prin acelasi proiect, se mai doreste si crearea de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilitati, astfel incat acolo unde sunt zece locuri de parcare, al 11-lea sa fie pentru o astfel de categorie de oameni. „Tarifele raman neschimbate – 2 lei pe ora – pentru un loc de parcare, si respectiv de 1,5 lei / ora / loc de parcare – in cazul solicitarii unui abonament”, ne-a mai spus Adela Fratila. La nivelul Ploiestiului sunt doar 1.370 de locuri de parcare, in conditiile in care prin oras tranziteaza, zilnic, cateva zeci de mii de autovehicule.

400 de noi locuri de parcare

Conform unui anunt publicat pe Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP), ADPP Ploiesti doreste sa construiasca, in spatele Casei de Cultura a Sindicatelor o parcare supraetajata care sa asigure circa 400 de noi locuri de stationare a autovehiculelor. Conform reprezentantilor ADPP, in acest moment a demarat procedura de licitatie, la care se vor inscrie firmele care doresc sa se ocupe de ridicarea topo si de studiul de fezabilitate, termenul limita de depunere a ofertelor fiind 19 martie. Valoarea estimata a lucrarii este de 37.815 de lei. „Speram ca, la inceputul lunii septembrie, sa demaram construirea propriu-zisa a cladirii, dar nu putem spune, cu exactitate, daca asa va fi, tinand cont ca, daca licitatia este contestata, termenul de desemnare a firmei care sa se ocupe de lucrare ar putea fi devansat”, ne-a declarat Dan Ionita, directorul ADPP. „Dezvoltarea exploziva a parcului auto al municipiului Ploiesti obliga autoritatile locale in gasirea de solutii viabile pentru dezvoltarea numarului de locuri de parcare. Tinand cont ca aglomerarea cea mai mare este in zona centrala, tinta tuturor locuitorilor orasului in deplasarea lor, este nevoie de locuri de parcare mai multe. Amplasamentul de langa Casa de Cultura a Sindicatelor se doreste a fi un fel de «plomba» urbana, menita sa elibereze strazile de masinile parcate necorespunzator”, se mai sustine in proiectul postat de catre ADPP pe site-ul oficial al SEAP. Reprezentantii institutiei considera ca sunt doua variante de realizare a investitiei: una pe structura metalica si a doua – pe structura de beton, cu asigurarea cerintelor de calitate. „In cazul in care prin suprafata obtinuta se propune depasirea cornisei Casei de Cultura a Sindicatelor, conformarea volumetrica va trebui sa asigure o compozitie armonioasa din punct de vedere arhitectural cu Casa de Cultura a Sindicatelor”, se mai sustine in respectivul proiect. Suprafata de teren pe care se doreste amplasarea acestei parcari este de aproximativ 2000 mp.

Proiecte uitate…

Din pacate, la stadiul de proiect au ramas si alte idei ale reprezentantilor administratiei locale legate, tot de locurile de parcare din municipiu. Primarul Andrei Volosevici, sustinea, anul trecut, ca vrea sa amenajeze 220 de locuri de parcare chiar in spatele Catedralei. Edilul spunea ca proiectul era deja conturat si ca prevedea o serie de modificari in privinta traficului, inclusiv in cea a traseelor mijloacelor de transport in comun. Mai mult decat atat, acesta intentiona sa amenajeze in aceeasi zona si o mica autogara, astfel incat calatorii sa poata astepta, in conditii civilizate, traseele 4, 22 si 5. Dar a trecut mai bine de un an de atunci si nu stim daca municipalitatea mai lucreaza la acest proiect sau daca a fost deja „stearsa” de pe lista! Ramane de vazut in ce fel se va realiza proiectul initiat de ADPP si daca rezultatul va fi cel scontat.
Marius GHEORGHE