* Indicatorii de performanta pentru jumatatea anului arata lipsa… performantei l Noua conducere trebuie sa aduca pe linia de plutire aceasta regie

In cadrul sedintei care va avea loc luni, consilierii locali ploiesteni vor desemna noii membri ai Consiliului de Administratie al Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti. Cele cinci persoane care vor constitui Consiliul de Administratie al RATP (una dintre acestea fiind desemnata de catre Directia Generala a Finantelor Publice Prahova) vor incheia un contract de mandat, prin care vor primi imputernicirea de a incheia acte juridice in calitate de reprezentanti ai Consiliului Local Ploiesti in CA. Durata mandatului va fi de patru ani, indemnizatia pe care ar trebui sa o primeasca fiecare administrator in parte fiind de 500 de lei lunar, din fondurile RATP, indiferent de numarul sedintelor Consiliului de Administratie.

Numirea noilor membri ai CA al RATP va fi primul pas pentru desemnarea unui nou director general al regiei ploiestene de transport public. Potrivit legislatiei in vigoare, administratorii desemnati au ca atributii, printre altele, aprobarea directiilor principale de activitate si de dezvoltare a RATP, precum si numirea/revocarea directorilor si stabilirea remuneratiei acestora.
Noua conducere nu are o misiune simpla, avand in vedere ca indicatorii de „performanta” prezentati la jumatatea anului 2012 nu sunt deloc favorabili. La 30 iunie, profitul brut este… pe minus (-1.277.000 de lei), la o cifra de afaceri de 34.488.000 de lei realizata tot la jumatatea anului. La capitolul datoriilor, Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti are de tras cu cele 34,7 milioane de lei inregistrati printr-o decizie a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care reprezinta taxa pe valoarea adaugata aferenta subventiilor acordate de Consiliul Local Ploiesti pentru perioada octombrie 2007 – decembrie 2010. Deocamdata, actiunea in instanta prin care RATP a contestat aceasta decizie a ANAF – Directia Generala Mari Contribuabili este suspendata, pana la judecarea pe fond a dosarului.
Pe de alta parte, suma totala la care se ridica datoriile curente a crescut la 40.679.000 de lei, din cauza negocierii contractelor cu o parte dintre furnizori, astfel incat plata sa se faca la 60 de zile. Si la cheltuielile totale (38.801.000 lei la jumatatea anului) sunt probleme, pentru ca a crescut nivelul tarifelor la combustibili si la utilitati.
Prin urmare, dati fiind indicatorii de performanta stabiliti in anexele la contractul de mandat care va fi semnat cu noua conducere a RATP Ploiesti, este extrem de greu ca Regia Autonoma de Transport Public sa fie readusa pe linia de plutire. Pana la sfarsitul anului, profitul brut ar trebui sa fie de… 500 de lei, la o cifra de afaceri de 68,5 milioane de lei, in timp ce anul ar trebui sa se incheie cu datorii de „numai” 5,5 milioane de lei.
Violeta STOICA