• Primarul Iulian Badescu a anuntat ca, pana la toamna, va prezenta legislativului local solutiile pentru salvarea transportului in comun

Lipsa de performanta si incapacitatea de a conduce unul dintre serviciile vitale ale unui municipiu resedinta de judet – transportul in comun – ale pedelistului Radu Popescu, care si-a dat demisia din functia de director general abia dupa ce prietenul si seful sau de partid, Andrei Volosevici, a pierdut alegerile pentru Primaria Ploiesti, au dus catre un lucru ce era de mult timp previzibil: RATP Ploiesti se rostogoleste pe rotile falimentului! Informatia ne-a fost confirmata, recent, in cadrul unei discutii purtate cu primarul Ploiestiului, Iulian Badescu.
Dupa ce, cu cateva editii in urma, v-am prezentat detalii in legatura cu neregulile pe care reprezentantii Camerei de Conturi Prahova le-au identificat, in primavara acestui an, in cadrul Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti, activitatea societatii a fost luata, din nou, la bani marunti, de catre Compartimentul de audit al Primariei Ploiesti. Controlul a fost propus de catre noul primar al municipiului, Iulian Badescu, dupa ce acesta a fost investit in functie.Verificarile au fost dispuse pentru ca, la inceput de mandat, noul edil al municipiului sa stie ce i-a lasat mostenire fostul primar la nivelul regiilor din subordinea legislativului local, dar si al directiilor si al serviciilor aflate in subordinea executivului. „Sunt probleme atat la nivelul societatilor aflate in subordinea Consiliului Local Ploiesti, cat si la nivelul directiilor aflate in subordinea municipalitatii ploiestene. Din nefericire, capacitatea serviciului de audit al Primariei Ploiesti nefiind foarte mare, nu se pot identifica problemele decat in etape”, ne-a declarat primarul Iulian Badescu.
Acesta ne-a mentionat ca, de departe, in urma verificarilor facute, „cea mai mare problema pe care o avem la nivelul municipalitatii este cea a RATP Ploiesti. Tin sa va spun insa ca la aceasta regie se efectueaza un control si de catre Directia Generala a Finantelor Publice Prahova, control care se pare ca a identificat sume imense restante la bugetul de stat. Mai exact, datoriile RATP se pare ca vor insuma o valoare extrem de mare, de aproape 16 milioane de euro”. Intrebat daca, odata ce s-au constatat aceste datorii imense, RATP Ploiesti risca sa intre, astfel, in faliment, primarul Iulian Badescu ne-a raspuns:”Da, risca sa intre in faliment. Aceaste datorii nu pot fi acoperite. Dar, pentru a evita acest lucru, suntem in cautarea unor solutii. Urmeaza sa ma consult si cu juristi, cu economisti, dar si cu reprezentantii Departamentului tehnic din cadrul RATP pentru a pune in aplicare cea mai buna solutie pentru salvarea acestei regii. Evident, o astfel de solutie ia in calcul restructurarea de personal si refundamentarea posturilor, reasezarea, la nivel general, a transportului public la nivelul municipiului Ploiesti. Deocamdata, nu pot sa fac publice solutiile pe care le gandim, pentru ca acestea sunt in proces de fundamentare din punct de vedere juridic si economic. Toate au, insa, un singur scop: sa fie salvat transportul public in Ploiesti. Pana la toamna, sper sa prezint Consiliului Local Ploiesti proiectele de hotarari care sa duca la salvarea acestui serviciu vital pentru comunitatea noastra”.
N.DUMITRESCU