V.Stoica

Un exercițiu de răbdare, așa poate fi numită tentativa de a solicita la Call Center-ul Electrica Furnizare, la numărul de telefon 0244/406.006, detalii despre depunerea în sistem online a cererilor și a declarațiilor pe propria răspundere pentru plafonarea tarifelor. Nu încercați la Call Center, cel puțin nu seara, cu o oră înainte de închiderea programului cu publicul/clienții, care este la ora 20.00. Este imposibil să prinzi un operator mai devreme de 40 de minute. Însă, o variantă mai simplă este de a contacta un ”agent”, pe site-ul www.electricafurnizare.ro, pe e-chat, ce poate fi accesat din zona dreapta – jos a primei pagini a site-ului. De acolo am aflat și noi, în doar câteva minute, cum și unde se pot depune documentele destinate obținerii plafonării în cazul în care clientul dorește să opteze pentru un contract cu Electrica Furnizare la alt loc de consum decât cel de domiciliu, respectiv pentru adresa unde domiciliază în fapt și are contract cu același furnizor de energie electrică. Pentru depunerea documentelor online în timp util, adică până la finalul acestui an, trebuie să accesați https://www.electricafurnizare.ro/contact sau să accesați formularul direct la https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/, unde introduceți codul de client, NLC-ul (ambele se găsesc pe factură) și adresa de e-mail. Apoi puteți atașa formularele necesare pentru plafonarea prețului la energie electrică, respectiv – în cazul celor care dețin contract cu Electrica Furnizare pentru mai multe locuri de consum – cererea de plafonare pentru locul de consum unde are domiciliul sau rezidența și declarația pe propria răspundere că nu mai are și în altă locuință deținută plafonare la energie electrică. În plus, cei ce sunt cazuri sociale sau medicale (prevăzute în lege) trebuie să depună declarația aferentă, ce poate fi descărcată de pe site-ul ANRE, de aici: https://www.anre.ro/ro/presa/comunicate/comunicat-de-presa-14-12-2022 . De reținut: în formularele de pe site-ul ANRE există o referire la POD – cod loc de consum, care se regăsește pe pagina a doua a facturii și care nu este echivalentul NLC. Deci, pentru a obține în continuare plafonarea prețului la energia electrică, trebuie să aveți răbdare și să depuneți online, pe adresa de mai sus, cererea și declarația pe propria răspundere. Apoi, la anul, în 2023, să sperăm că totul va merge strună și nu vom plăti, date fiind milioanele de cereri ce vor fi depuse în acest interval scurt, facturi imense, neplafonate în funcție de consumul real al fiecărui client.