N.Dumitrescu

Cu excepția a peste 82.000 de pensionari prahoveni care au optat pentru primirea veniturilor lunare pe card, la datele stabilite pentru primirea pensiei, peste 144.000 de persoane din județ așteaptă să le sune la ușă poștașul. Aceste informații se regăsesc într-un raport întocmit recent de către Oficiul Județean de Poștă Prahova, document din care am selectat o serie de date, extrem de interesante, pe care vi le prezentăm în textul de față.
Oficiul Județean de Poștă Prahova, structură teritorială a C.N. Poșta Română S.A. – Sucursala Regională Ploiești, prin rețeaua de 158 subunități și 671 salariați poștali, deservește peste 350.000 de gospodării din județ. Achitarea mandatelor de pensii în județul Prahova se realizează prin intermediul a 158 de subunități poștale, respectiv 39 de oficii poștale, 33 de ghișee și 86 de agenții poștale.
”Plata pensiilor se face numai în zilele lucrătoare, la domiciliul destinatarilor, în perioada 1-15 ale lunii, cu respectarea datelor de plată stabilite prin convenția cu Ministerul Muncii și conform datelor stabilite prin graficul de achitare întocmit și aprobat pentru fiecare subunitate poștală. Mai exact, conform calendarului de execuție anexat la convenție, plata mandatelor de pensii de asigurări sociale se efectuează la domiciliul pensionarilor în perioada 1-15 ale lunii (cu o medie de 10 zile lucrătoare), iar sumele sunt virate de către Casa Județeană de Pensii Prahova după cum urmează: prima tranșa se virează cu trei zile înainte de prima zi de plată și reprezintă 50% din valoarea totală a pensiilor, sumă ce acoperă 5 zile de plată; virarea tranșei a II-a în data de 4 ale lunii într-un procent de 40% din valoarea totală a pensiilor și se acoperă următoarele 4 zile de plată; tranșa a III-a virată în data de 9 ale lunii într-un procent de 10% din valoarea totală a pensiilor, sumă ce acoperă ultima zi de plată a mandatelor primite spre achitare. În luna noiembrie 2022, pentru municipiul Ploiești s-au primit spre achitare un total de 29.385 de mandate de pensii, defalcate pe categorii astfel: pensii de asigurări sociale 22.791 mandate; veterani 161; agricultori 34; venit minim garantat 156 ; indemnizații persoane cu handicap 5.551; pensionari ai Ministerului Afacerilor Interne 207; pensionari ai Ministerului Apărării Naționale 274. Pentru tot județul Prahova, în luna noiembrie 2022 s-au primit spre achitare un total de 144.254 de mandate de pensii, defalcate pe categorii astfel: asigurări sociale 113.171; veterani 786 ; agricultori 3.264; indemnizații persoane cu handicap 25.099; pensionari ai Ministerului Afacerilor Interne 571; pensionari ai Ministerului Apărării Naționale 465; IOVR 12. În situații speciale – internare imediată, plecare la tratament balnear pe bază de bilet nominal etc. – pensiile se pot achita și anticipat”, se arată în documentul Oficiului Județean de Poștă Prahova.
S-a făcut precizarea că achitarea mandatelor de pensii se realizează la domiciliul pensionarilor într-un procent de aproximativ 95%, prin cei 361 de factori și agenți poștali – din care 156 de factori poștali în mediul urban și 205 în mediul rural – diferența de 5% din mandate fiind avizate la domiciliu și achitate prin ghișeele subunităților poștale, direct beneficiarilor sau împuterniciților legali ai acestora.
82.000 de persoane au optat pentru plata pensiei pe card
Așa cum mai reiese din documentul Oficiului Județean de Poștă Prahova, foarte mulți prahoveni au optat pentru plata pensiei pe card, dar poștașul îi vizitează și pe aceștia pentru a le duce talonul de pensie. ”Prin oficiile poștale din județul Prahova, pentru pensionarii care au optat pentru plata pensiei prin bancă, în cont curent sau card bancar, se distribuie taloanele mov – cuponul mandatului de pensie – numărul acestora fiind de 82.369. Distribuirea acestor trimiteri la domiciliul beneficiarilor se efectuează conform datelor stabilite prin graficul de achitare a mandatelor de pensii pentru categoria asigurări sociale, întocmit și aprobat pentru fiecare subunitate poștală în perioada 01-15 ale lunii. În cazul în care aceste taloane nu se pot distribui la domiciliul beneficiarilor, se întocmesc avize de către factorii poștali, taloanele mov fiind lăsate la ghișeul subunităților poștale, la dispoziția beneficiarilor, conform calendarului de execuție menționat în convenție, până în ultima zi lucrătoare a lunii. Taloanele mov nedistribuite sunt arhivate la nivelul Oficiului Județean de Poștă Prahova pentru o perioada de 24 luni și se pot distribui și ulterior, la solicitarea destinatarilor”, se mai arată în documentul menționat.