V.S.

Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a venit cu vești și imagini de pe șantierul autostrăzii Dumbrava-Buzău, respectiv pe lotul 2, Mizil-Pietroasele. ”Pe data de 11 august 2022, se dădea ordinul de începere a lucrărilor pe lotul 2 Mizil-Pietroasele și iată imagini de astăzi (n.n. – 13 septembrie)”, a transmis Cătălin Urtoi. Astfel, potrivit consilierului ministrului Grindeanu, la km 24+860 ÷ km 23+000, se lucrează la îmbunătățirea terenului cu un liant pe bază de var, la o adâncime de 30 cm, care va îmbunătăți capacitatea portantă a terenului de fundare, în timp ce la km 22+134 se lucrează la primele fundații, la podul peste pârâul Valea Ceptura. Acest lot este realizat de către asocierea Trace Group (Bulgaria) și Coni SRL (România). ”Așa cum am promis, voi urmări foarte strict toți constructorii de pe A7 și A8, care vor semna contractele de execuție prin PNRR în următoarea perioadă”, a anunțat Urtoi.
Lotul Mizil – Pietroasele are o lungime de 28 de kilometri, iar durata de execuție este de 20 de luni, traseul cuprinzând și 20 de poduri. Valoarea contractului este de 1,2 miliarde lei.
Traseul autostrăzii Dumbrava – Buzău străbate teritoriul administrativ al județelor Prahova și Buzău, respectiv al comunelor prahovene Dumbrava, Râfov, Albești-Paleologu, Drăgănești, Tomșani, Colceag, Baba Ana și al localităților buzoiene Buzău, Stâlpu, Ulmeni, Pietroasele, Săhăteni.

Lungimea totală a traseului este de circa 63,25 km și se împarte în trei tronsoane. Autostrada Dumbrava – Buzău se desprinde din autostrada A3 (km 53+000), în dreptul localității Dumbrava, prin intermediul unui nod rutier de tip „trompetă”, care asigură o viteză de circulație de 80 km/h.
După desprinderea din nodul rutier, traseul traversează calea ferată Ploiești – Urziceni și DJ 101F ce face legătura între localitățile Dumbrava (ocolită pe la sud) și Ciupelnița (ocolită pe la nord), iar localitatea Trestienii de Jos este ocolită pe la nord și urmează, mai apoi, direcția NE, traversând o serie de canale de irigații existente, râul Cricovul Sărat și mai departe DN 1D (unde se propune realizarea unui nod rutier de tip treflă completă), geometria bretelelor nodului rutier asigurând o viteză de 60 km/h, iar circulația pe acestea se va desfășura unidirecțional. Traseul urmează apoi drumul spre Mizil și spre județul Buzău. (sursa imagini: Cătălin Urtoi)