N.Dumitrescu

Cei care vor avea ocazia să se plimbe, până la sfârșitul lunii august a.c., prin fața teatrului ploieștean, pe aleea pietonală, în mod special cei care au deja o vârstă, vor avea ocazia să se întoarcă în timp şi să retrăiască anii tinereții. În zona menționată a fost amenajată expoziția “Muzeul Brandurilor”, ce conține peste 150 de afişe ce reprezintă mărci ultracunoscute ploieștenilor mai vârstnici de 40 de ani. Inițiativa aparține www.muzeulbrandurilor.ro, care a inaugurat, acum câteva zile, o expoziție de branduri ploieștene mai vechi de 30 de ani, organizată cu sprijinul Primăriei Municipiului Ploiești, Coral Impex și Citygate. Astfel, Getax, Lumea Copiiilor, Berbec, Materna, Tic-Tac, Flacăra, Bulevard, Big, Prahova, Mercur, Progresul, Junior, Rulmenți Grei, Confecția, Upetrom sunt doar câteva dintre brandurile care apar pe panourile ce vor rămâne amplasate, pe parcursul întregii luni, în zona pasajului pietonal dintre Muzeul Județean de Istorie și Teatrul “Toma Caragiu”.

Așa cum au precizat organizatorii, acțiunea se dorește a fi un prilej de socializare între cel puțin trei generații de ploieșteni: vârstnicii – care au lucrat în companiile ce apar pe panouri, cei de vârstă mijlocie – care au cunoscut brandurile din expoziție în copilăria lor și tinerii de azi care, astfel, au ocazia să-și vadă, pentru prima oară, părinții și bunicii drept ghizi personali în plimbarea vizuală prin trecutul orașului. De altfel, cei mai tineri vor avea surpriza să constate că, încă de acum câteva zeci de ani în urmă, se punea preț pe reciclare, cei care duceau, de exemplu, la centrele de valorificare a amabalajelor borcanele din sticlă pentru șerbet și dulceață, de 250 de grame, primind 0,50 de lei, iar pentru sticla tip ”Dunărea” – 4 lei. De asemenea, se ținea cont inclusiv de consecințele alimentației nesănătoase, prin intermediul unui afiș, al Comitetului de Cruce Roșie al județului Prahova, putându-se afla care este greutatea ideală, în funcție de înălțimea persoanei, atât pentru femei, cât și pentru bărbați. Pe de altă parte, s-a anunțat că, până pe 30 august a.c., ploieștenii care își fac o fotografie având ca fundal expoziția “Muzeul Brandurilor”- Ploiești și o trimit pe adresa contact@muzeulbrandurilor.ro pot câștiga un voucher de cumpărături de 1.000 de lei prin interemdiul kolectionarul.ro.