F.T.

* Două treimi dintre aceştia proveneau din mediul urban, iar o treime – din cel rural
* Toţi au fost găsiţi şi încredinţaţi reprezentanţilor legali sau reinternaţi în centrele de specialitate

Potrivit datelor furnizate de către reprezentanţii poliţíei prahovene, în perioada 30 aprilie 2021 – 20 aprilie 2022, în judeţ au fost înregistrate 88 de sesizări privind minori dispăruţi de la domiciliu sau din centrele de asistenţă socială şi protecţie copii.
Cei mai mulţi dintre aceştia ( 65 la sută) proveneau din mediul urban, iar 35 la sută – din cel rural. Potrivit aceleiaşi surse (IPJ Prahova), din totalul de 88 de sesizări privind dispariţia copiilor, 57 se refereau la fete, iar 31- la băieţi.
Pe categorii de vârstă, situaţia se prezintă astfel: minori cu vârsta până în 5 ani – o sesizare; între 5 şi 10 ani – o sesizare; 10- 14 ani: 31 de sesizări; 14 -18 ani: 55 de sesizări.
«Toate cele 88 de sesizări privind disparţiile de minori au fost rezolvate, aceştia fiind încredinţaţi reprezentanţilor legali ai acestora sau reinternaţi în centrele de specialitate», se mai precizează în comunicatul poliţiei prahovene. Reamintim că în perioada de timp amintită (30 aprilie 2021 – 20 aprilie 2022), la nivelul Poliției Române au fost înregistrate 7.577 de sesizări privind disparițiile de copii (…). Dintre acestea, 259 se refereau la copii cu vârste până la 10 ani, 2.003 la minori cu vârsta cuprinsă între 10-14 ani și 5.315 la minori mai mari de 14 ani.
De reţinut că, din totalul celor 7.577 de cazuri de disparţie minori înregistrate la nivel naţional, au fost rezolvate 7.572.
Totodată, după cum se mai aminteşte într-un alt document de presă al poliţiei prahovene, «la nivelul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității a fost realizat un studiu, potrivit căruia, printre cauzele generale care au dus la înregistrarea disparițiilor, se regăsesc: lipsa de atenție sau de interes/neglijare fată de nevoile copilului aflat în dezvoltare, astfel încât copiii se simt nedoriți sau ignorați; lipsa de control a situației școlare a copiilor, în ceea ce privește frecvența la cursuri şi interesul pentru studiu arătat de copii. (…).»