Violeta Stoica

Ieri, 7 iunie, au fost semnate două contracte importante pentru lansarea lucrărilor la viitoarea autostradă Ploiești – Buzău: contractul de finanțare prin PNRR, în valoare de 3,8 miliarde de lei fără TVA, a sectorului Ploiești – Buzău al Autostrăzii Moldovei A7, precum și contractul de execuție a lucrărilor pentru lotul Mizil – Pietroasele, urmând ca zilele viitoare să fie semnat și contractul de lucrări pentru lotul Dumbrava – Mizil. “Le-am dat target celor de la CNAIR și le spun că până la sfârșitul acestui an trebuie să semneze toate contractele pe autostrada A7”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Lotul 2 are cea mai mare lungime din sectorul Ploiești-Buzău al autostrăzii A7, de 28,35 kilometri, urmat de lotul 1 Dumbrava – Mizil, cu 21 de kilometri, și lotul 3 Pietroasele – Buzău, cu 13,9 kilometri.
Constructor pentru tronsonul Mizil – Pietroasele este o asociere româno-bulgară, SC CONI SRL – TRACE GROUP, iar termenul de finalizare a lucrărilor este de 20 de luni.
Traseul autostrăzii Ploiești – Buzău străbate, conform documentației întocmite, teritoriul administrativ al județelor Prahova și Buzău, respectiv al comunelor prahovene Dumbrava, Râfov, Albești-Paleologu, Drăgănești, Tomșani, Colceag, Baba Ana și al localităților buzoiene Buzău, Stâlpu, Ulmeni, Pietroasele, Săhăteni.
Lungimea totală a traseului este de circa 63,25 km și se împarte în trei tronsoane.
Traseul autostrăzii Ploiești – Buzău se desprinde din autostrada A3 (km 53+000), în dreptul localității Dumbrava, prin intermediul unui nod rutier de tip „trompetă”, care asigură o viteză de circulație de 80 km/h.
După desprinderea din nodul rutier, traseul traversează calea ferată Ploiești – Urziceni și DJ 101F ce face legătura între localitățile Dumbrava (ocolită pe la sud) și Ciupelnița (ocolită pe la nord), iar localitatea Trestienii de Jos este ocolită pe la nord și urmează, mai apoi, direcția NE, traversând o serie de canale de irigații existente, râul Cricovul Sărat și mai departe DN 1D (unde se propune realizarea unui nod rutier de tip treflă completă), geometria bretelelor nodului rutier asigurând o viteză de 60 km/h, iar circulația pe acestea se va desfășura unidirecțional. Traseul urmează apoi drumul spre Mizil și spre județul Buzău.