V. Stoica

După dezvăluirile făcute de ziarul Prahova privind intențiile Consiliului Județean Prahova de achiziție directă a serviciilor de elaborare a unei noi organigrame și a unui nou regulament de organizare și funcționare, dar și în urma reacțiilor pe care le-au avut angajații instituției după apariția informațiilor publicate în ziarul Prahova, autoritatea județeană a anulat procedura de cumpărare directă a serviciilor menționate. Motivul oficial: ofertantul nu a ținut cont de prevederile caietului de sarcini!
Întrebare: dacă jurnaliștii nu ar fi semnalat această situație, ar mai fi fost anulată procedura? Credem că nu!
Reamintim că, în luna februarie, Consiliul Județean Prahova a demarat procedura de achiziție directă a unor ”servicii de analiza muncii (studiu) ROF şi identificare activităţi, fişe post pentru posturile existente în organigramă prin raportare la ROF-ul propus în urma studiului şi elaborare proceduri operaţionale specifice UAT judeţul Prahova – Consiliul Judeţean Prahova”. Un contract în valoare de 80.800 de lei, adică 16.340 de euro, urma să fie încheiat, dacă procedura ar fi fost finalizată. În caietul de sarcini elaborat de reprezentanții CJ Prahova se arăta că „instituția, în calitate de autoritate contractantă, își propune reformarea instituțională, care are drept scop optimizarea cheltuielilor, o mai bună colaborare între departamente, astfel încât să poată oferi cetățenilor servicii de calitate superioară. O structură organizațională bine dezvoltată va contribui la o mai bună funcționare și va oferi posibilitatea oferirii de servicii mai bune către cetățeni pentru o perioadă medie de timp”.
După ce instituția a pierdut pe bandă rulantă procesele cu salariații care au trecut prin două runde/ tentative de modificare a organigramei, soldate cu decizii ale instanțelor de judecată potrivnice hotărârilor luate de consilierii județeni PNL și USR, la propunerea conducerii actuale a Consiliului Județean – Iulian Dumitrescu (PNL), Dumitru Tudone (PNL) și Cristian Apostol (USR), CJ Prahova ar fi aruncat alți bani pe apa Sâmbetei pentru a face același lucru: o nouă modificare a organigramei, a regulamentului de organizare și funcționare și a fișelor posturilor angajaților.