Violeta Stoica

Printre achizițiile de început de an ale Consiliului Județean Prahova se află și procedura destinată unui sistem informatic integrat pentru componentele economică și resurse umane, ale cărui costuri sunt, nici mai mult, nici mai puțin, de 1.092.000 de lei fără TVA. O sumă importantă care va merge la implementarea unui „Sistem Informatic Integrat pe componenta economică și resurse umane pentru managementul performant al activităților în cadrul departamentelor și instituțiilor din subordinea Consiliului Județean Prahova”, cu respectarea cerințelor specificate în caietul de sarcini. Interesante sunt domeniile care vor fi incluse în acest sistem, care prevede că date importante vor fi stocate în Cloud: Financiar-Contabilitate – Stocuri – Mijloace Fixe și Obiecte de Inventar – Salarizare și Resurse Umane – Angajamente Legale și Ordonanțări la Plată – ALOP – Bugete. Ce înseamnă această achiziție de peste un milion de lei fără TVA? Furnizarea de licențe de utilizare și de servicii de configurare/ adaptare, suport tehnic și mentenanță pentru Sistemul Informatic Integrat componenta economică și resurse umane pentru managementul performant al activităților în cadrul departamentelor și instituțiilor din subordinea Consiliului Județean Prahova.
În documentație se arată că viitorul contract va include furnizarea licențelor de utilizare pentru Sistemul Informatic Integrat și a serviciilor asociate, precum și că sistemul informatic va trebui să funcționeze în Cloud, iar găzduirea în Cloud ar trebui să respecte standardele internaționale în vigoare pentru centrele de date și să asigure o disponibilitate a serviciilor de 99% pe an.
Aceasta nu este singura achiziție „interesantă” organizată de Consiliul Județean Prahova, la începutul acestui an.

Nu numai trimiterea datelor financiare și de resurse umane în Cloud este vizată de Consiliul Județean Prahova, la începutul anului 2022. În Sistemul Electronic de Achiziții Publice au fost publicate mai multe proceduri de achiziție, cu valori mari, printre care se află și contractul de achiziție publică ”Proiectare, inclusiv asistenţă tehnică, execuție si echipare pentru obiectivul de investiții ”Reabilitare bloc operator și sistem electric al Spitalului Județean de Urgență Ploiești”, cu o valoare estimată de aproape 43,8 milioane de lei fără TVA, o licitație care ar trebui să conducă la amenajarea și dotarea a 13 săli de operație, la creșterea calității actului medical și a capacității de a oferi asistență și activități medicale în conformitate cu legislația actuală, dar și la crearea unor funcțiuni compatibile cu legislația actuală privind funcționarea secțiilor componente.
Printre licitațiile lansate în această perioadă de Consiliul Județean Prahova se află și procedurile de achiziție întârziate pentru unele proiecte cu fonduri europene, amânate și anulate de mai multe ori la rând, cum ar fi „Construcţia, reabilitarea, modernizarea, extinderea și echiparea infrastructurii educaționale pentru Centrul Școlar de Educație Incluzivă, Comuna Filipeștii de Târg, județul Prahova sau „Extinderea, reabilitarea, modernizarea și dotarea Ambulatoriului integrat al Spitalului Județean de Urgență Ploiești”, două proiecte care ar fi trebuit să fie deja în faza de lucrări.
Vom reveni și asupra altor proceduri de achiziție derulate de Consiliul Județean Prahova, în special a acelora derulate prin achiziție directă a unor servicii de consultanță.