Anul acesta, 42 de persoane au intrat în anul 100 de viaţă!

N. Dumitrescu

Cu siguranță, nu este persoană care să nu considere, la împlinirea vârstei de 14 ani, obținerea primului act de identitate ca un eveniment de viaţă mai mult decât important. În aceste condiții, cu atât mai mult cei care, în ultimii doi ani, au împlinit ”vârsta primului buletin” vor ține minte și mai bine acest lucru, dată fiind pandemia, la nivelul județului Prahova fiind vorba despre zeci de mii de persoane care s-au regăsit în această situație. Astfel, potrivit datelor solicitate conducerii Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Prahova, dacă în anul 2020 – primul an al pandemiei – 14.538 de minori au intrat în posesia primului act de identitate, ca urmare a împlinirii vârstei de 14 ani, în anul 2021 acestora li s-au alăturat alți 6.652 de tineri. Din numărul total menționat, cele mai multe acte de identitate au fost eliberate pentru cei care au avut domiciliul la Ploiești ( în anul 2020- 4.156 de persoane, în anul 2021- 1.849), urmaţi de cei care locuiesc în Câmpina ( în anul 2020 – 1.270, anul trecut – 545), Vălenii de Munte (în anul 2020 – 1.112, anul trecut – 522), Mizil (în anul 2020 – 864, anul trecut – 369), Urlați ( în anul 2020 – 644, anul trecut – 274) și lista poate continua. Totodată, potrivit bazei de date existente la nivelul direcției menționate, anul acesta, 7.954 de prahoveni vor împlini vârsta de 14 ani și, prin urmare, vor intra și în posesia primului act de identitate, iar alte 42 de persoane au intrat în anul 100 al vieţii !
De menționat şi că depunerea actelor în vederea obţinerii cărţii de identitate se face numai după împlinirea vârstei de 14 ani a minorului, conform prevederilor legale persoanele în cauză având obligația să se prezinte la Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor. Documentele necesare pentru obținerea primului act de identitate, după împlinirea vârstei de 14 ani, sunt: cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată atât de minor, cât şi de părinte/reprezentantul legal; certificatul de naştere, original; actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, original, document cu care se realizează și dovada adresei de domiciliu; certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoţit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi, original; documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate. La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate. În situaţia în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul. Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat, prin hotărâre judecătorească, unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită și declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic. De reținut că, dată fiind pandemia, la Serviciul Public Local de Evidență a Persoanelor Ploiești, depunerea documentelor pentru obținerea actelor de identitate se face doar în baza programărilor online, programare care se poate efectua accesând site-ul SPCLEP-Ploieşti: https://www.ploiesti.ro/SPCLEP/modulul: “Programare online evidența persoanelor” sau direct prin intermediul https://ploiesti.agentiawebmagnat.ro/programare-carte-identitate.html.