La noile restricții impuse, din data de 25 octombrie a.c., cel puțin pentru o perioadă de 30 zile, în vederea reducerii efectelor valului patru al pandemiei, s-au aliniat inclusiv instituțiile publice din Ploiești. Dar, având în vedere natura activității, conducerile unora dintre aceste instituții au dispus- și au anunțat în mod oficial- că vor fi valabile și unele excepții în cazul accesului în sediu al persoanelor care nu sunt vaccinate sau care nu pot face dovada trecerii prin boală ori a testării, de la caz la caz.

Certificatele de deces sau de naștere – eliberate și persoanelor nevaccinate
Începând din data de 25 octombrie, accesul în incinta Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Ploieşti – Serviciile Evidenţa Informatizată a Persoanelor şi Stare Civilă – din Bd. Independenţei nr. 10 din Ploiești se va efectua potrivit noilor reguli. Astfel, vor avea acces: persoanele care fac dovada vaccinării și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare (dovedită cu certificat verde); persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT PCR pentru infecția cu noul virus, nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore; persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu noul virus, cu obligația de a prezenta dovada eliberată de autorităţile abilitate. ”Prin excepție, vom asigura accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 doar pentru eliberarea certificatului de deces sau a certificatului de naștere pentru nou-născut, urmare a înregistrării actului de deces sau naștere”, se arată într-un comunicat transmis de reprezentanții instituției. Totodată, cei de la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Ploiești au reamintit și faptul că, potrivit reglementărilor aduse legislației ce vizează unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii, se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. În context, s-a menționat faptul că, pe teritoriul României, în ceea ce privește eliberarea unui nou document, prioritate în această perioadă au persoanele care au pierdut actul de identitate, în cazul schimbării numelui sau a domiciliului, al deteriorării sau al furtului cărții de identitate, respectiv la împlinirea vârstei de 14 ani.

Casieria de pe strada Basarabi, deschisă pentru toți contribuabilii plătitori de taxe și impozite

Și în sediile Serviciului Public Finanțe Locale Ploiești vor avea acces numai persoanele care: fac dovada vaccinării și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare; prezintă rezultatul negativ al unui test RT PCR pentru infecția cu noul virus nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore ori se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu noul virus. Pe de altă parte, și această instituție a introdus o excepție, în sensul că la una dintre casieriile din Ploiești accesul se face fără restricții. ”Impozitele și taxele se pot achita, în continuare, de către toți cetățenii, la casieria situată în str Basarabi nr. 5, celelalte puncte de încasare fiind deschise doar pentru categoriile de cetățeni care respectă noile măsuri sanitare intrate în vigoare din data de 25 octombrie. Decizia ca accesul tuturor contribuabililor, plătitori de taxe și impozite locale, la casieria de pe strada Basarabi fără nicio restricție s-a luat având în vedere faptul că sediul menționat este amenajat astfel încât angajații nu pot intra în contact direct cu contribuabilii”, ne-a declarat, ieri, directorul SPFL Ploiești, Simona Dolniceanu. Aceasta a mai precizat că ploieștenii care nu îndeplinesc condițiile menționate anterior, valabile pentru acces în sediile instituției, în conformitate cu noile reguli intrate în vigoare, pot interacționa cu reprezentanții fiscului local fie prin intermediul online fie prin intermediul serviciilor de curierat. De altfel, prin intermediul unui comunicat de presă, SPFL Ploiești a precizat: ”Pentru certificatele fiscale solicitate de către birourile notariale nu mai este necesară prezența contribuabilior la sediile noastre, operațiunile în speță fiind realizate între cele două entități. Acolo unde certificatul fiscal este necesar în formă fizică, solicitarea pentru eliberarea acestuia se va transmite online sau prin servicii de curierat, urmând ca instituția noastră să emită documentul, la adresa indicată de contribuabil, prin intermediul serviciilor de curierat; actele necesare radierii autoturismelor vor fi transmise către instituția noastră prin intermediul serviciilor de curierat și vor fi returnate în același mod, după prelucrare; toate declarările de bunuri, schimbări de domiciliu, modificări în ceea ce privește situația patrimonială vor putea fi transmise în mediul online sau prin intermediul serviciilor de curierat”, se arată într-un document de presă al SPFL Ploiești, care a reamintit care sunt și modalitățile de plată puse la dispoziție pentru achitarea taxelor și impozitelor locale. Și anume: plata prin intermediul aplicaţiei de mobil “IMPOZITE SI TAXE LOCALE PLOIESTI”; plata prin intermediul platformei digitale SPFL accesând link-ul: https://online.spfl.ro/plata/Main.aspx; plata prin internet banking; plata prin ghiseul.ro. Adresele de email ale instituției sunt: finantelocale@spfl.ro, pfcentru@spfl.ro, pfvest@spfl.ro, pj@spfl.ro, registratura@spfl.ro, informatica@spfl.ro.”

Accesul în sediul instanţelor prahovene nu este condiţionat de prezentarea Certificatului verde!

Potrivit unui comunicat al Curţii de Apel Ploieşti, „în contextul noilor măsuri aplicabile de luni, 25 octombrie 2021, impuse prin HG nr.1130/22.10.2021, în lipsa unei dispoziții normative exprese referitoare la incidența acestora în privința instanțelor de judecată, raportat la necesitatea asigurării dreptului constituțional de acces la justiție, accesul în sediul Curții de Apel Ploiești nu va fi condiționat de prezentarea Certificatului verde, ci se va realiza în continuare după regulile aplicate până în prezent”. Totodată, în acelaşi comunicat se mai precizează faptul că „potrivit DSU, dispozițiile HG 1130/2021 nu se aplică instanțelor și parchetelor”.

Reglementări pentru eliberarea cazierului judiciar

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Prahova atenţionează, într-un comunicat de presă, următoarele: „Având în vedere prevederile HG nr.1130/22.10.2021 cu privire la accesul persoanelor, cu excepţia angajaţilor, în incintele instituţiilor publice centrale şi locale, respectiv la ghișeele de eliberare documente de cazier judiciar, este permis doar celor care îndeplinesc următoarele condiţii: fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare; prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore; rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore; persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2. În ceea ce privește persoanele care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 și se află într-o situație care <<justifică urgența>> documentului solicitat, facem cunoscut faptul că datele din cazierul judiciar pot fi <<obținute instituțional>>, de către instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice, care vor solicita extras de pe cazierul judiciar în baza consimtământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificarea. Totodată, vă informăm faptul că potrivit art. 31 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar Republicată, certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita şi prin <<împuterniciţii acestora>>, conform procedurilor legale în vigoare, după cum urmează: în ţară, de către avocatul persoanei fizice, în baza împuternicirii avocaţiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi funcţionarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor din România nr. 64/2011, cu modificările şi completările ulterioare; după caz, de alt împuternicit, pe baza unei procuri autentificate de către notarul public, cu precizarea ca avocatul sau persoana împuternicită să facă dovada respectării prevederilor art. 12 alin. 4 din Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021. În aceleași condiții se poate elibera și <<certificatul de integritate comportamentală>>, document emis în conformitate cu prevederile Legii nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare”.

Precizări privind prezenţa spectatorilor în sălile de teatru

Și conducerea teatrului ploieștean a anunțat că, având în vedere noile prevederi, accesul publicului la spectacolele instituției este permis până la 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligativitatea purtării măștii de protecție, și doar persoanelor care prezintă dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării. ”Persoanele care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani nu au obligația de a prezenta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore, sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore”, au precizat reprezentanții teatrului ploieștean. În context, spectatorii sunt așteptați, în sala de spectacole a Teatrului ”Toma Caragiu”, pe 30 octombrie și pe 31 octombrie, de la ora 18.30, să vadă spectacolul ”Zaraza”, iar pe 31 octombrie, de la ora 11.00, în sala de spectacole a sălii Teatrului de Animație, pentru a vedea ”Frumoasa și Bestia”. Biletele pot fi achiziționate de la Agenția de Bilete a Teatrului, tel. 0244 522 774, sau on-line, de pe site-ul www.teatruploiesti.ro, secțiunea Program spectacole. Vă așteptăm cu drag la teatru!”