N. D.

Potrivit Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Prahova – unitate teritorială prin care se aplică politicile și reglementările în domeniul fiscal, care colectează și gestionează impozitele, taxele, contribuțiile sociale și alte sume datorate, pentru a asigura resursele necesare finanțării cheltuielilor publice – în anul 2020, instituția a administrat creanțele generate de un număr total de 272.772 de contribuabili, respectiv 224.959 persoane fizice și 47.813 persoane juridice. Așa cum reiese dintr-un raport ce reflectă activitatea desfășurată anul trecut, la sfârșitul anului 2020, pe fondul măsurilor dispuse și a facilităților acordate contribuabililor, veniturile la bugetul general consolidat colectate de către Administrația Județeană a Finanțelor Publice Prahova au înregistrat o creștere cu 37 mii de lei față de anul 2019, în condițiile în care în 2020 s-au încasat 4.521 mii de lei. Pe de altă parte, în baza reglementărilor fiscale, în anul 2020 au fost aprobate peste 900 de cereri de eșalonare la plată și au fost soluționate și alte peste 800 de cereri de anulare a unor obligații fiscale.
Subliniindu-se că anul trecut au fost efectuate peste 400 de inspecții fiscale și peste 200 de controale inopinate, AJFP Prahova a anunțat și care vor fi obiectivele pentru perioada următoare a anului în curs.
Și anume: creșterea gradului de colectare prin organizarea de întâlniri de lucru on-line cu contribuabilii; urmărirea respectării eșalonărilor acordate; reducerea arieratelor acumulate în perioada pandemiei, prin acțiuni de impulsionare, asistare și mediatizare a avantajelor fiscale oferite de ANAF contribuabililor aflați în dificultate. Pe de altă parte, în scopul determinării contribuabililor de a se conforma voluntar în vederea declarării și achitării obligațiilor bugetare, reprezentanții AJFP Prahova vor proceda la îndrumarea acestora de a apela la instrumentele electronice existente, respectiv Spațiul Privat Virtual, plata on-line, accesarea platformelor puse la dispoziție pe site-ul ANAF.
Totodată, se vor organiza acțiuni în teren a funcționarilor referitoare la informarea în scopul conștientizării importanței achitării obligațiilor față de buget și se va relua colaborarea, în acest sens, și cu primăriile din județ.